Wees jezelf. Als je een rol moet spelen om te worden aangenomen, zul je je hele werkzame leven die rol moeten spelen. Dat ga je niet volhouden.

Het is belangrijk dat je niet meteen veroordeelt. Een duidelijke hufter moet worden aangehouden, maar je mag niet laten meespelen dat het om een hufter gaat - je moet een hufter net zo kunnen behandelen als ieder ander.

Zelfs als je een verkrachter op heterdaad betrapt, mag je je afschuw niet laten blijken. Je moet onpartijdig een vergrijp constateren, de verkrachter daarvoor arresteren, en op een fatsoenlijke manier naar het bureau transporteren. Is moeilijk, maar wel vereist.

Je moet conflicten kunnen sussen. Niet evalueren, geen partij kiezen - allereerst de gemoederen tot bedaren brengen.

Die laatste punten zouden voor mij het moeilijkste zijn. Ik zou oh zo graag meteen voor rechter spelen - maar dat mag niet als je agent bent.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Zorg dat je consequent bent in je antwoorden.
Je moet zeker ook een beetje sportief zijn en een beetje maatschappelijk onderricht hebben. Verder is het belangrijk dat je de kranten leest en dat je je een mening vormt over maatschappelijke discussies. Dent ook na over punten als identiteit en imago en zaken als eigen integriteit. Ook zaken als kunnen reflecteren over eigen gedrag zijn belangrijk.

Veel succes

Toegevoegd op 20-06-2009 17:43:02
"denk"
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je bent geen rechter, iedereen blijft een verdachte.
Integriteit is ook wel een puntje van aandacht.

En het allerbelangrijkste:

Wees jezelf!