Waar ligt Pampus??

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Overig
1.7K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
http://lmgtfy.com/?q=pampus
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hier in de buurt zeggen ze nog wel eens,,
Hij ligt voor Pampus.

Het beste antwoord

Het fort Pampus ligt in de monding van de rivier de IJ
in de nabije buurt van amsterdam.

En als je voor Pampus ligt/gaat dan heb je teveel gedronken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Vlak bij amsterdam

Toegevoegd na 23 seconden:
http://maps.google.nl/maps?f=q&source=s_q&hl=nl&geocode=&q=pampus&sll=52.469397,5.509644&sspn=3.312958,9.876709&ie=UTF8&hq=&hnear=Pampus&z=12

Toegevoegd na 19 minuten:
Het spreekwoord 'voor pampus liggen' komt hier vandaan: Vroeger konden koopvaardij schepen de haven van amsterdam niet binnen lopen bij laag water. Tijdens het wachten op de vloed lagen de schepen derhalve voor pampus aan het anker. Echter, de lange reis was overleefd, en met de haven in zicht werd aan boord dan alvast een feestje gebouwt: De bemanning lag lagdderzat op dek 'voor pampus'
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Pampus is een eiland ten oosten van Amsterdam.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bij Muiden:
http://www.pampus.nl/home/
13 jaar geleden
bamibal
13 jaar geleden
Vreemd, de meeste antwoorden zijn op zich goed, maar toch een hoop minnetjes!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Heb ik gezien, dus de goede antwoorden met een minnetje geef ik sowieso een rebels plusje!
Een eilandje aan de Ijselmeerkant van Amsterdam. Toen de afsluitdijk er niet was, was het het IJselmeer een binnenzee met eb en vloed en konden schepen niet altijd binnenvaren