Ik heb een puppy maar elke keer als je met hem wilt knuffelen, gaat hij je bijten, hoe kan je dat bijten afleren?

Puppy,

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Overig

Antwoorden (7)

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Gelijk negeren en als hij het niet doet belonen
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Terug bijten ;) nee zie bovenstaand
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Negeren, en ik heb mijn hond op cursus gedaan! Werkt echt
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je kan het negeren, maar op het moment dat hij doorgaat met bijten, kan het ook dominantie betekenen.
Hij gaat nu uitproberen hoe ver hij kan gaan en welke plek hij heeft in de roedel.
Wees consequent en stop met knuffelen. Als hij nog doorgaat stuur hem naar zijn mand en dan negeren. Als hij rustig is, mag je hem belonen met een aai, lief woordje of wat lekkers.
En ga op cursus. Als een hondje nog pup is, zijn dit geen grote problemen. Nou weet ik niet wat voor een ras je hebt, maar je kan je voorstellen dat dit bij een hond van 40 kilo nog vervelender is.
Succes!!!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Op z'n rug leggen als hij bijt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ook veel geduld, knuffelen is menselijk en moet je dus rustig opbouwen. Zorg eerst dat hij bij je wij blijven liggen uit vrije wil en ga dan steeds een stapje verder. Dus niet gelijk dominantie vastpakken. Per hond verschilt de acceptatie snelheid.