Ik heb een puppy maar elke keer als je met hem wilt knuffelen, gaat hij je bijten, hoe kan je dat bijten afleren?

Puppy,

Weet jij het antwoord?

/2500

Op cursus

Gelijk negeren en als hij het niet doet belonen

Terug bijten ;) nee zie bovenstaand

Negeren, en ik heb mijn hond op cursus gedaan! Werkt echt

Je kan het negeren, maar op het moment dat hij doorgaat met bijten, kan het ook dominantie betekenen. Hij gaat nu uitproberen hoe ver hij kan gaan en welke plek hij heeft in de roedel. Wees consequent en stop met knuffelen. Als hij nog doorgaat stuur hem naar zijn mand en dan negeren. Als hij rustig is, mag je hem belonen met een aai, lief woordje of wat lekkers. En ga op cursus. Als een hondje nog pup is, zijn dit geen grote problemen. Nou weet ik niet wat voor een ras je hebt, maar je kan je voorstellen dat dit bij een hond van 40 kilo nog vervelender is. Succes!!!

Op z'n rug leggen als hij bijt.

Ook veel geduld, knuffelen is menselijk en moet je dus rustig opbouwen. Zorg eerst dat hij bij je wij blijven liggen uit vrije wil en ga dan steeds een stapje verder. Dus niet gelijk dominantie vastpakken. Per hond verschilt de acceptatie snelheid.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord op die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100