Hoe lang moet een mens van ong. 13 jaar slapen om gewoon de volgende dag dingen te doen zoals sporten

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Overig
1K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dan zou die gene nu al 2 uur moeten slapen.

Het beste antwoord

Zo'n 9 uur per nacht is tussen je dertiende en je vierentwintigste levensjaar een gezonde hoeveelheid slaap. Zie de link die ik heb meegestuurd.

"De hoeveelheid slaap die je nodig hebt hangt niet alleen van je persoonlijke behoefte af maar wordt ook beïnvloed door je leeftijd.
Baby’s slapen ongeveer 16 tot 18 uur. Dat neemt dan geleidelijk af tot je in de twintig bent. Tijdens de puberteit is er overigens een tijdelijke toename van de slaapbehoefte. Deze wordt door pubers meestal genegeerd. Op oudere leeftijd neemt de duur van de nachtslaap vaak af maar als je de dutjes overdag meerekent is er nauwelijks verschil in de totale hoeveelheid slaap, opgeteld over de 24 uur.
Er zijn nog meer verschillen. Hoe diep je slaapt is ook afhankelijk van leeftijd. Kinderen slapen dieper dan volwassenen. Vooral in het begin van de nacht. Ouderen slapen minder diep. Vanaf ongeveer je veertigste wordt de diepe slaapfase geleidelijk steeds korter. Bij ouderen is die er vaak nauwelijks meer. Bovendien liggen zij ’s nachts vaker en langer wakker en hebben ze minder remslaap."
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Er wordt gezegd dat je minimaal 8 uur moet slapen, maar dit hangt af van de persoon. Als jij makkelijk met minder slaap kunt, is dit geen probleem. Iig wel goed ontbijten!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
10 uurtjes dus als je 7 uur opstaat s ochtends , slaap dan die dag ervoor rond 8 uur.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik denk dat 9 uur per nacht heel goed haalbaar is...
Om 10 uur naar bed (als je een drukke dag hebt gehad half tien!) en dan om 7 uur weer uit de veren om om 8:10 weer fris en fruitig in de klas te kunnen zitten... (en dan ga ik er dus even vanuit dat jouw eerste lesuur ook om 8:10 begint!)

Verder moet je het een beetje zelf aanvoelen... als je een paar dagen om 10 uur naar bed bent geweest en je merk dat je heeeeeel erg moe bent en dat je rond etenstijd al loopt te gapen, dan maak je er half tien of negen uur van!!...

Welterusten ;)