Om iets in te vriezen minstens -18°C
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
-18 is perfect maar met -20blijf het net wat langer houdbaar.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ligt eraan wat erin zit
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Vriezen is op-8 tot -17, een vriesvak in de koelkast zit gemiddeld op -10a-12, afhankelijk hoeveel sneeuwvlokjes op de koelkast staan(meer is beter). Diepvriezen is onder de -18. Des te koeler des te langer producten houdbaar zijn. Maar het vraagt wel meer vermogen, dus je energierekening zal hoger uitvallen. Denk na wat gunstig op het moment. Heb je alleen ijsklontjes er in, en/of brood wat je binnen een week eruithaalt, zet de vriezer dan lager als je dit wil besparen.