ben ik te dun?

hoi, ik ben een meisje van 12, ik denk dat ik te dun ben, ik weeg namelijk 33 kilo. en ik word al bijna 13(1 februari 2011).
en nog een vraag?!
ik ben nog niet ongesteld geweest en ik heb nog helemaal geen borstgroei en nog nergens haren.
is dit normaal?
ik denk namelijk van niet want bijna iedereen in mijn klas is al wel in de puberteit.
ligt het er misschien aan dat ik te veel sport?
ik doe namelijk hockey 6,5 uur in de week.
en ik heb al heel vaak geprobeerd veel te eten, dat lukt me ook goed maar ik kom helemaal geen grammetje aan in gewicht.
Reageer a.u.b. snel!!

Groetjes Anouk

Toegevoegd na 20 uur:
Nog even voor erbij:
ik ben dus 12 bijna 13(1 februari 2011) en ik weeg 33 kilo en ik ben 1,50.
is dat te licht?

Groetjes Anouk
p.s. reageer please snel!!

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Overig
1.2K

Antwoorden (6)

Je bent niet te licht maar je moet niet meer lichter worden.En dat je nog niet in de puberteit zit moet je je niet druk om maken.Jouw tijd komt nog wel.

En je pa en ma zullen het niet erg vinden haha
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee hoor is heel normaal, meisjes zijn steeds sneller in de puberteit, maar er zijn er ook nog genoeg die later zijn. Het kan tot je 16e dus wees gerust. Wat je gewicht betreft zou je een arts moeten raadplegen. Mijn zus was tot haar 20ste ook flinterdun en daarna groeide ze snel "dicht" nu heeft ze een "normale" omvang.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hoelang ben je? Daaruit kun je pas zien of je dun bent. 12 jaar is nog best wel jong dus dat ongesteld en borstgroei komt nog wel. En bij andere is het eerder, zoals sommige uit jou klas. Als je jong bent verbrand je snel, maar dit heeft niks met hockeyen te maken je lichaam zit nou eenmaal zo in elkaar. Als je 16 bent ben je zeker veranderd.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
je bent niet te dun hoor
en wees blij dat je nog niet ongesteld bent! haha
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Toen ik 13 was, woog ik 36 kilo, dus je bent zeker net te dun. Het is ook belangrijk te weten wat je lengte is. Als je een gewone lengte voor je leeftijd hebt, hoef je je geen zorgen te maken.

Je lichamelijke ontwikkeling laat bij jou even op zich wachten. Geen reden tot paniek. De ene mens ontwikkelt sneller dan de andere.

Dat je veel sport zorgt ervoor dat je mooi slank blijft, ook al eet je veel. Zorg wel dat je gezonde dingen eet.

Al met al, totaal geen reden om je zorgen te maken. Als je op je 17e nog niet ongesteld bent, dan zou ik wel een dokter raadplegen. Tot die tijd lekker genieten van een zorgeloze jeugd!!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je bent op een normaal gewicht, je sport eet goed, dus maak je geen zorgen. Al het andere zoals ongesteldheid, haargroei en zo...komt vanzelf, ga door met wat je leuk vind en komt goed met jou!!