De cask strength is de sterkte van de whiskey tijdens de rijping in het vat.

Pt ken ik in whiskey-jargon als Peat (turf) dat wordt gebruikt om briketten van te maken, om later gestookt te worden zodat de rook ervan in de whiskey trekt.
Pt whiskey is dus "gerookt" in turfrook.

(of pt als in "part" als de whiskey gemixt wordt, wat bij goeie whiskey eeuwig zonde is)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dank je! Weer wat geleerd. Weten en genieten zijn toch weer andere zaken!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zo is het maar net, lekker blijven genieten ! Tips : single malts (bijna alle) Dimple 15 years (kruidige en turfachtige smaak) Chivas regal 18 years en Balblair (Echte fijnproeverswhisky, daar is de prijs ook naar)