Hoe kun je de (WW2) oorlogsgeschiedenis van iemand onderzoeken?

In mijn verleden heb ik contact gehad met iemand waarvan ik de geschiedenis wil natrekken. Ik heb alleen een naam en globale leeftijdsindicatie.

Waarschijnlijk is deze persoon meer een dader dan slachtoffer. Maar dat is puur een gevoel.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Overig

Het beste antwoord

kijk in mijn website;
http://members.home.nl/bath-full/
in het vakje links
Daar staan meer dan 200 links over de WW2
misschien kom je hier verder mee
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik heb uw website gelezen en ben erg onder de indruk!

Andere antwoorden (2)

Niet helemaal duidelijk is of degene die je wilt onderzoeken een slachtoffer is of dat je hem van een 'fout verleden' verdenkt.
In het laatste geval kun het het proberen bij het NIOD.
14 jaar geleden
Als je dit niet kunt bewijzen laat de man in kwestie dan lekker oud worden. Want waarvoor zou je hem dan willen (laten) vervolgen. En dit terwijl het niet aan jou is om te bepalen of de man in kwestie wel vervolgd kan worden voor oorlogsmisdaden...

En ik ga het zeer zeker niet goed praten. Maar vergeet niet dat het destijds ook een kwestie van overleven was...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
AWM
14 jaar geleden
Aha. De daders waren eigenlijk slachtoffers. Je wilt het niet goed praten maar ze zijn wel zielig. -1