Wat zijn nou precies vrijheidsgraden, graag uitgelegd in kindertaal :D

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Overig
5.6K

Antwoorden (1)

leuke uitdaging, nou hier komt een poging

vrijheidsgraden zijn min of meer het aantal (onafhankelijke) opties dat je nog hebt om uit te kiezen.

Ik probeer het met een voorbeeld, als je bijv een mens zou moeten beschrijven zouden geslacht lengte en gewicht vrijheidsgraden kunnen zijn, want als je zegt dat iemand 180 cm is en een man, weet je bijv nog niet of hij dun of dik is (dus je zou hem nog niet kunnen herkennen uit een groep)

en bij 50 kg en een vrouw weet je niet of het een dik klein meisje is of een graatmager model is.

en bij 150 cm en 150 kg weet je wel dat je naar een corpulent persoon zoekt maar man of vrouw???

vrijheidsgraden moet je dus feitelijk ALLEMAAL invullen om iets te definieren

Hopelijk is dit kindertaal genoeg (het is meer tienertaal vrees ik)