Waarom proberen mensen profijt te hebben?

Geld? Voeldoening?
Wat bezield de mens om hen zo proberen te bewijzen?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Overig
AWM
14 jaar geleden
Volgens mij moet je nu naar bed.

Antwoorden (5)

Omdat ze denken dat ze rijker worden als ze het van een ander kunnen afpakken... Daarom doen ze dat...

En de tweede reden is: ze weten niet beter, als ze het beter wisten, dan deden ze het niet...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
profijt ergens van hebben betekend toch dat je er zelf beter van word wat heeft dat te maken met proberen te bewijzen ...

Toegevoegd op 19-06-2009 22:53:46
o ik zie hem al :)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je kunt profijt hebben van iets wat je hebt geleerd. Profijt van medische behandelingen, een dieet, een aanbieding in de supermarkt, etc.

Je kunt ook profijt hebben en een ander daarbij benadelen. Hetzelfde woord, maar een geheel andere betekenis. In dat laatste geval zijn mensen egoïstisch, willen zelf ergens beter van worden en gaan voorbij aan de ander. Waarom? Omdat ze zichzelf op dat moment belangrijker vinden.

Het kan dus zowel positief als negatief zijn. Er hoeft niet perse iemand slechter van te worden. Als ik je vraag niet goed heb begrepen, laat het me dan weten.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Omdat deze mensen nog niet geleerd hebben dat hetgeen je echt nodig hebt, zich vermeerdert door het weg te geven.
En dat is liefde.
De rest is onbelangrijk.
Natuurlijk is het voor iedereen leuk om een auto, huis, mooie meubels, goede stereo etc etc etc te hebben.
Maar niet ten koste van de werkelijk belangrijke dingen in het leven.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als je het negatief bedoelt: uit jaloezie.. we zijn geen volk dar makkelijk anderen iets gunt..is alleen niet makkelijk om toe te geven...