Dan zitten er wolken voor
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Omdat de maan om de aarde draait. Soms staat de maan van de aarde afgezien in dezelfde richting als de zon, dan zit de verlichte kant aan de zijde die we niet kunnen zien, "nieuwe maan", en dan zie je dus geen maan.
Zie hier voor een uitleg: http://hemel.waarnemen.com/FAQ/Maan/004.html
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wanneer de zon er op schijnt zien wij de maan. Het kqn zijn dat de maan niet op de juiste plek staat waardoor hij niet zichtbaar is, geen zonlicht opvangt of juist overdag al zichtbaar is. In uitzonderlijke gevallen kan het zijn dat de aarde tussen de on en maan komt te staan. Dan krijg je een maansverduistering en is de maan gedeeltelijk of geheel niet te zien. Als je een ring ziet hierbij noemen we die een eclipse.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een eclips is een verduistering. Als je een ring ziet, is dat een ringvormige eclips ;-)
De aarde draait om de zon en de maan draait om de aarde en als je goed kijkt zie je soms de maan overdag maar dan is hij s avonds onder.