Smetvrees is dat je alles vies vind raak je de muur aan wil je meteen handen wassen. Loop je door het bos wil je onder de douche. Raak je de krant aan ben je bang dat er bacillen aanzitten.

Toegevoegd na 17 seconden:
Wanneer je het hebt? Het kan iedereen overkomen
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
smetvrees betekend eigenlijk dat je bang vuil ben...alles moet schoon zijn of je bent continue aan het schoon maken.. dat kan je huis zijn dweilen stofzuigen noem maar op..maar ook je handen wassen enzo..kortom je houd niet van viezigheid
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je hebt het aks he heel onrustig en gespannen wordt wanneer je niet kunt schoonmaken. Het belemmert je dan in je functioneren. In gedachten ben je dan alleen nog maar bezig met datgene waarvan jij vindt dat het vies is.