Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Wat is een normale leeftijd voor een kind om van ledikant naar peuterbed te gaan?

None

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Overig
913

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Mijn dochter was 1 jaar en 9 maanden toen ze in het juniorbed ging, ik kon haar door bekkeninstabiliteit niet meer uit haar ledikantje tillen. Door de opstaande randen kon ze er niet uitvallen en kwam ze er zelf ook niet uit, ideaal! Nu is ze 2,5 en gaat het nog steeds goed. Ben blij dat we voor een juniorbed hebben gekozen!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Ligt eraan hoe groot hij is. Rond de 3!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Onze oudste ging omdat nummer 2 het bed nodig had, op ongeveer tweejarige leeftijd. Nummer 2 heeft er ongeveer tot de derde verjaardag ingelegen.

Overigens hebben we geen peuterbed gekocht. We wilden een mooie kamer kopen waar ze even mee vooruit konden dus hebben een duurdere kamer gekocht met gelijk een groot bed (2 meter) erbij.

Dat is even schrikken als je kleintje er voor het eerst inligt, maar wel erg handig hoor. Hier kunnen ze nog jaren mee vooruit!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat is sterk afhankelijk van het kind. Als een kindje zelf uit het ledikant gaat, zou ik het in een gewoon bed leggen. Maar als je kind nog prima ligt in het ledikant zou ik nog even wachten. Een hoop kindjes vinden een ledikant veilig als demoederschoot. Gun ze die tijd het duurt toch allemaal zo kort
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Mijn zoon met 1,5 jaar. Mijn dochter is nu 1,5.. Maar die maakt Nog geen aanstalten om uit bed te klimmen, dus zij houdt haar ledikantje nog even.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Meestal tussen de 2,5 en 3,5 jaar en dat ligt een beetje aan hun beweeglijkheid met slapen! Als je nog heel veel draaien (dat kun je zien aan hoe ze gaan slapen en hoe ze uiteindelijk wakker worden) dat is het verstandig nog even te wachten, omdat dan de kans groot is dat ze s'nachts uit bed vallen. Daar heeft het een beetje mee te maken en niet zozeer de leeftijd. Maar rond boven genoemde leeftijd, gaan ze wat rustiger slapen!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding