Heeft de zenuwstelsel met emoties te maken?(bang, boos, verdrietig...)

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Overig

Antwoorden (1)

Een emotie is een plotselinge reactie van ons hele organisme op een prikkel, die onbewust en automatisch gestuurd wordt en naar buiten gericht is. Gevoelens zijn het geheel van interne mentale voorstellingen van de toestand van ons lichaam en onze geest die wij maken in onze hersenen. Heeft dus veel te maken met de hersenen maar het zenuwstelsel is juist ook de hersenen. Dus ja het heeft te maken met het zenuwstelsel.