wie kan mij leren plannen? want dat kan ik dus echt niet.

Ik kom met school altijd in de problemen dat ik alles op het laatst nog moet leren, en dat lukt dan niet en dan haal ik weer een onv. Ik zeg altijd van: 'ja, ik ga op tijd leren enzo'. Maar het lukt nooit, ik stel het altijd uit. Heeft iemand een tip of iets anders?.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Overig

Het beste antwoord

Je moet een uitgebreid schemaatje voor jezelf maken op papier per dag voor die komende week, er moet wel wat druk op komen te staan zodat je jezelf eraan houdt dus laat het bijvoorbeeld aan je ouders zien! Je moet voor elk vak so of rep of examen ruim 2 dagen van te voren beginnen! Al ben je snelle leerling kan het ook 1 dag maar wees wel gewoon ruim op tijd!
Succes ermee!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Niemand kan goed plannen kan je pas op je 20e ik heb wel wat tips.

Maak een goed schema voor wat je wanneer gaat leren ik noem dit een studieplanner.

Leer in de middag na school en in de avond dan slaan je hersenen tijdens het slapen sneller op
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Leer op school, doe ik zelf ook bij mijn opleiding. En tel af in bijv. weken, een toets over 4 weken klinkt dichterbij dan een toets over een maand. Verder heb je het zelf in de hand.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zelf veel gehad aan de tips in het boekje "getting things done" waar veel kleine applicaties gebruik van maken (zoals Things). Heeft me geholpen om structuur te krijgen in alle verschillende dingen die gedaan moeten worden.