Hoe duur is een Oysterkaart en hoe werken de zones?

Hallo allemaal.

Binnenkort gaan we 3 dagen naar londen, wat is de voordeligste manier van reizen,
binnen Londen. Oysterkaart?

Hoe moet men hem gebruiken?

Dank,
Ankie

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Overig
2.4K

Het beste antwoord

Een oystercard is vergelijkbaar met onze ov chipkaart. Waarschijnlijk is dat niet de goedkoopste oplossing. Wat het goedkoopst is, is afhankelijk van wat je wil doen. In de meeste gevallen is het het voordeligst om gewoon elke dag een dagkaartje te kopen.

Als je deze na 9:00 koopt is hij het goedkoopst. 6 pond ongeveer. Dan kan je in zone 1 en 2 rondreizen. Een dagkaart voor zone 1 tm 4 kost ongeveer 7 pond.

Toegevoegd na 4 minuten:
Ik ben 2 maanden geleden nog in Londen geweest. Ik zat ongeveer 35 min van het centrum af. Een treinkaartje naar het centrum koste 7,60 pond. Ik ontdekte dat het ook mogelijk was on voor 10 pence extra er een dagkaart van te maken. Ik betaalde dus 7,70 per dag voor al mijn vervoer.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

De kaart zelf kost je geen geld. Je betaald 10, 20, 30 pond voor de kaart met hetzelfde bedrag aan reistegoed. daarnasat betaald jer 2 pond activatie kosten.
De kaart gebruik je voor je reizen. Als je voor meer geld dan de waarde van een onbeperkte dagkaart verreist, dan stopt de kaart geld in rekening te brengen. Je betaald dus niet meer dan een dagkaart, maar wel minder als je niet veel reist.

https://oyster.tfl.gov.uk/oyster/entry.do
http://www.visitbritainshop.com/world/travel-transport/london-transport/product/visitor-oyster-card.html
http://www.visitbritainshop.com/SiteData/Root/File/London_Tube_Network_Map_2010.pdf
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je niet van plan bent om vaker terug te komen zou ik eerder kiezen voor een travelcard, kosten voor zone 1&2 voor 7,20 (inclusief piekuren) / 5,6 (daluren) per dag. Dan heb je ook geen omkijken naar een eventuele refund van het resterende saldo en de borg (3 pond) van de oystercard.

De oystercard is inderdaad goed vergelijkbaar met onze OV-chipkaart.

De meeste bezienswaardigheden die de gemiddelde toerist bezoekt liggen in in zone 1, de zones zijn als cirkels te zien die steeds wijder om het centrum rond het centrum lopen (1 ligt binnen 2, ligt binnen 3 enz.) De circle line, de metro die om het centrum heen gaat blijft zelfs binnen de 1e zone.

Kijk eens rond op de site van transport for London (de officiële vervoerswebsite voor London) voor meer informatie.

Veel plezier in London, het is echt een heel leuke stad waar ik zo weer heen zou gaan.