Hoe word bepaald wat voor grond je hebt?

Ik ben door een kennis gevraagd 3 en een half hectare van zijn grond voor de beste prijs te verkopen. Ik heb gekeken wat de waarde van de grond is, maar als het grasland is is de waarde een stuk hoger dan wanneer het akkerland is. Hoe weet ik wat voor grond het is? Er is geen bouwbestemming.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Overig

Het beste antwoord

Op het bestemmingsplan (in te zien op het gemeentehuis) staat waar je stukje grond voor bedoeld is; wat je er mee mag doen. Wie dat bepaald is de gemeente, provincie en/of landelijke overheid, afhankelijk van wie de verantwoording ervoor draagt. Aangezien de grond nu geen bouwbestemming heeft mag je er geen huis op bouwen. Wil je dat wel, dan zal je eerst die overheid moeten zien te overtuigen dat het bestemmingsplan aangepast moet worden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Neem een makelaar in de arm. Grondprijs kan aardig variëren, niet alleen door het huidige gebruik, maar ook door de kwaliteit (de samenstelling) van de grond zelf. Laat er naar kijken door iemand die er verstand van heeft. En vraag daarna ook eens of de gemeente interesse heeft. Die kan de grond misschien goed gebruiken en kan dan – voor het algemene belang – soms flink in de buidel tasten.