wat is communisme??

Please help en niet in moeilijke woorden heb straks een toets en weet nog niet echt precies wat het inhoud..alvast bedankt!!

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Overig
2.8K
Kimath
13 jaar geleden
Heb je al eens wikipedia of een woordenboek geprobeerd?

Het beste antwoord

Iedereen heeft gelijke normen en waarden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
+ dankjewel!!

Andere antwoorden (4)

Een vorm van regeren waarin iedereen gelijk is, alle eigendommen zijn van de overheid.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Communisme is eigenlijk dat alles van de regering is, en dat de regering je een huis geeft en een maandsalaris uitbetaald. Etc.
Het tegenovergestelde van communisme is kapitalisme, dat wil zeggen dat alles van jou is.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in het communisme is alles staat bezit en werkt de burger altijd in staats belang

in een communistische staat heeft iedereen een gelijke positie helaas bleekt dat in de realiteit niet zo tezijn

een communistische staat is eigenlijk altijd een 1 partij staat waar men dus geen oppositie kent in de regering

een bekende kreet uit het communisme is proletariers aller lande verenigt u

de eerste communistische staat was de rsfsr (Russische Socialistische Federatieve Sovjetrepubliek) welke ontstond in 1917 op 7 november tijdens de russische revolutie
in het begin was het alleen bestaand uit de door de communisten veroverde russische gebieden later werd de rsfsr het grootste land in de Sovjet-Unie welke ontstond op 30 december 1922
de sovjet unie bestond uit 15 republieken

in nederland is er ook een communistische partij geweest info hier omtrend: http://nl.wikipedia.org/wiki/CPN

nog wat meer info met betrekking tot communisme http://nl.wikipedia.org/wiki/Communisme

Toegevoegd na 2 minuten:
de cpn is opgegaan in groenlinks maar enkele leden wilden dat niet en hebben toen de ncpn opgericht http://nl.wikipedia.org/wiki/NCPN
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Alles wordt door de regering bepaalt en betaalt. Dus ieder heeft eenzelfde loon en inkomen een specialist natuurlijk wat meer dan een vuilophaler.
De SP heeft een communistisch beleid in hun regering, iedereen staat een hoeveelheid geld af aan de partij.
Dat is ook communisme