Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Wat is een goeie manie van leren?

Ik ben slecht in het leren voor toetsen.. Ik ben 13 jaar ben een jongen, en zit op het mavo/havo 2de klas. Weet iemand goeie tips hoe je kan leren. Ik wil er ook niet al te veel tijd aan besteden, want ik heb ook nog andere dingen aan mijn hoofd die gedaan moeten worden. Dankjulliewel!

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Overig
446

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (6)

In geval van woordjes leren: schrijven, schrijven en nog eens schrijven
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ligt eraan welk vak :) Ik doe het vaak samen met iemand cuz dat is gezelliger duszzzz dan leer ik sneller,,,
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
By geschiedenis maak ik een mindmap, klinkt gay maar t is leuk en simpel ;) Beetje moeilyk uitleggen dus je kan t ff googlen
bij woordjes leren gebruik altijd;
www.wrts.nl
en bij ander vakken gwn even snel een samenvatting maken.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Schrijf het op en je vergeet het niet
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat je goeie en manie GOED schrijft
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zelf heb ik mijn middelbare overleefd door telkens maar weer te schrijven en te schrijven.. Computer werkt minder goed omdat voor veel mensen typen makkelijker is dan schrijven en er zo een spellingcheck over heen wordt gegooit, dan leer je niet van je fouten.

1 ding dat mij altijd goed deed was spiekbriefjes maken MAAR! Niet om mee te spieken, als jij telkens spiekbriefjes maakt lees je het vaak en schrijf je het op, ook kan je als afleiding tussen het leren figuurtjes maken tijden het leren.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding