Is vergrijzing een respectloos! woord, wie bent u?

Vergrijzing, slecht voorbeeld. Betekent afgeschreven, vergaan. Slechte taal slecht voorbeeld respectloos.
Mensen worden niet oud. Sterven allemaal jong, er zijn bomen die ouder worden. Mensen laten zich bedotten door machthebbers. Over ouderen praat je anders. Met respect,. De onderwijzers voor jongeren, het voorbeeld, de oude wijze. Jongeren moeten met ontzag naar ouderen omzien.
De taal die Jan Peter uitspreekt staat haaks tegen over wat hij pleit. Laten we respect voor elkaar hebben. Toont hij niet naar de ouderen.

Bent u vergrijst zo wordt er over ouderen gesproken.

Of bent u iemand
is dat zo moeilijk te verstaan.

Iedereen pikt alles maar.
Waar is het fatsoen

MET VERGRIJZING HEBBEN ZIJ HET OOK OVER U.
of later.

U bent een Ver Grijsde.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Overig

Het beste antwoord

Vergrijzing is respectloos... Senioren niet...

Respect = re-spect = weer-zien...

Ik ben een oude (kwa)jongen...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (7)

Vergrijzing heeft niets met respectloosheid te maken.

Het geeft aan dat de gemiddelde leeftijd van een bevolking blijft stijgen, niet meer en niet minder.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee, geen respectloos woord. Mensen worden met de jaren van nature nou eenmaal grijs. De wereld zal dus met de tijd steeds meer grijze hoofden krijgen (ervan uitgaand dat haarverf niet bestaat)

Hoe zou je het anders willen noemen, bejaarding van de samenleving ofzo? Ik vind vergrijzing een prima woord.

In het Engels gebruiken ze obsolescence, wat letterlijk waardedaling door veroudering betekend. Dat is pas denigrerend.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik krijg er zeker geen grijze haren van. Het is een feit, iedereen wordt grijs van nature bij het ouder worden. Ik vind het persoonlijk een nette omschrijving. Net zoiets als een gekleurde samenleving. Duidelijk, maar zeker niet respectloos.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik vind het woord vergrijzing niet respectloos. De uitdrukking grijs en wijs, benadrukt dat oude mensen aan de maatschappij nog steeds iets toevoegen, namelijk hun levenswijsheid.
Zodra men over de 'grijze plaag' gaat praten, vind ik het wel respectloos.
Grijze muizen klinkt ook wel respectloos, maar dit grijs heeft niets met leeftijd te maken. Dit mensen vallen niet op in de massa.
Als men 'grijs' wordt genoemd heeft dat best een enigszins negatieve bijklank. Mensen willen vandaag de dag eigenlijk ook niet meer grijs zijn. Ze camoufleren dit dan ook vaak met haarverf.
Maar het woord vergrijzing is niet respectloos. Het is een constatering van een feit. De bevolking van Nederland heeft momenteel door de babyboom veel oudere mensen (55+), dus deze bevolking vergrijst of veroudert. Een ander feit is dat mensen van 65+ vroeger in een bejaardenhuis zaten te verkommeren, terwijl de meeste mensen van die leeftijd nu nog heel actieve zelfstandige mensen zijn.

Overigens ben ik nog niet echt vergrijsd, maar wel op weg (50+). Ik sta nog met beide benen midden in de maatschappij.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het is een keurig beeldend generalistisch woord die door alle lagen van de bevolking begrepen wordt. Bloemkolen is minder aardig.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Mijn snor en baard worden ook steeds grijzer dus ik denk dat ik er over mee kan praten. Vergrijzing kan ik niet als een respectloze term zien. Het is alleen kwetsend voor die maffe 50+ers die er als een tiener proberen uit te zien. Goed ik draag wel liever een spijkerbroek dan een driedelig pak, maar ik zie er dus vooral uit als iemand die er in de sixties ook zo bij liep (alleen met nog minder haar).
Zolang men het niet heeft over senilisering vind ik het niet respectloos.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Vergrijzing is een begrip en geen deel van de bevolking.
Dus kan het nooit een respectloos woord zijn.