Waarom werkt een haast lege pen weer als je hem over je schoenzool 'haal'

Dit vroeg ik me gewoon af :)

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Overig
3K

Antwoorden (2)

Het gaat er niet om dat de pen leeg is, maar dat de inkt uitgedroogd is om het balletje van de balpen. Daardoor kan het balletje moeilijk tot niet rollen en komt er geen nieuw inkt uit. Je schoenzool is van rubber, en daardoor geeft dat meer weerstand dan papier. Hierdoor trek je het balletje weer los, als je hem er overheen haalt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het balletje zit waarschijnlijk vast, dus krijg je hem weer aan het rollen dmv. je schoen. Het rubber is lekker stroef dus heeft het veel grip op je balpen.