Dat is in de evolutie van de mens zo onstaan. Waarschijnlijk hebben we langere benen dan armen, omdat we anders uit evenwicht zouden zijn.
Het zou het lopen en rechtopstaan niet bevorderen en we hebben tegenwoordig alles binnen handbereik. Lange armen zijn niet nodig.

Toegevoegd na 13 uur:
Ik ben van mening dat dit een goede verklaring zou kunnen zijn voor het hebben van langere benen dan armen. Vraagstukken zoals deze probeer ik dan ook altijd met dit inzicht invulling te geven.

Dit is niet de waarheid, zolang het niet 'bewezen' is.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dit is te verklaren met de evolutietheorie, en dat is als volgt:

evolutietheorie in de notendop: "Survival of the fittest", dit wil dus zeggen dat de beste wint, niet per se de sterkste.

Dus kortere armen ten opzichte van de benen, kun je dus zien als:
Soorten veranderen, daardoor zijn we ook rechtop gaan lopen, rug begon recht te groeien, knieën begonnen meer naar binnen te groeien ten opzichte van de apen, enzoverder.

De mensapen begonnen zich cognitief(denken) af te zonderen van de aap. Mensen begonnen niet meer in bomen te klimmen, maar bleven in grotten. Staarten waren niet langer nodig.

Maar dat betekend natuurlijk niet dat het een op de ander dag verdween, misschien werd het wel een gevaarlijk voorwerp aan het lichaam(?) waardoor de mensapen met een langere staart stierven en de gene met kortere staart over bleven, enzoverder.

Met dit voorbeeld kun je dat verklaren met de armen en benen. Langere benen had blijkbaar meer voorbeeld, omdat je daarmee langere afstanden kon afleggen.

Hierbij kan er misschien ook een voortplantingsfactor meegespeeld hebben. Misschien was het voor de vrouwtjes aantrekkelijker dat mannetjes kortere armen en langere benen hadden. En ga zo maar verder.

Oftewel het hoeft niet altijd praktischer te zijn, misschien was het wel gewoon aantrekkelijker voor de vrouwtjes, en niet per se beter voor de overlevingskans.