Ik wil een tandheelkunde opleiding volgen, maar ik zit in mijn examenjaar havo...

Weet iemand hoe ik tandheelkunde kan doen, het liefst in amsterdam. Ik heb gehoord dat ze alleen mensen met vwo diploma aannemen.

ik heb als profiel N&G, en wil na tandheelkunde master orthodontie doen.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Overig
1.1K

Antwoorden (3)

Na 1 jaar HBO kun je toegelaten worden tot de Universiteit. Zorg er wel voor dat je een relevante opleiding kiest op het HBO. B.v. iets met biologie.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je zou ook nog even een jaartje VWO kunnen doen...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je hebt inderdaad VWO nodig, en een master orthodontie bestaat niet. Je kunt orthodontist worden door na je studie tandheelkunde verder te studeren voor orthodontist (4 jaar extra studie). Of je daar voor aangenomen wordt is maar de vraag. Je moet er na goed gevolg van je tandheelkunde studie op solliciteren. Er zijn in Nederland maar 4 a 5 plaatsen per jaar beschikbaar