Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Moet je perse stemmen als je 18 bent?

Ik word 1 maart 18 jaar en op 2 maart hebben wij de gemeenteraadsverkiezingen! Maar dat interesseert mij nog niet! Moet ik perse stemmen?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Overig
861

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (4)

Nee zelfs als je bijv 50 bent niet
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee, je hebt gewoon het recht gekregen om te stemmen als je dat wilt..
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Stemmen is een recht, geen plicht.
Maar als je invloed wilt hebben op de politiek, en dus op je eigen leven en omgeving, dan is het misschien slim om eens te neuzen op sites als bijvoorbeeld Kieskompas.nl.
Overigens gaat het op 2 maart over de verkiezingen voor de Provinciale Staten, de mensen die de provincie besturen en zelf de leden voor de Eerste Kamer kiezen.
Zie hier voor meer informatie: http://nl.wikipedia.org/wiki/Provinciale_Statenverkiezingen
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Stemmen is in Nederland niet meer verplicht, dus het moet niet. Maar het is altijd verstandig je stem te laten horen, wie niet stemt heeft ook niet het recht om te klagen op de regering, je hebt zelf immers meegedragen aan hun meerderheid. 2 maart, provinciale staten verkiezingen!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding