Vind jij zwangere vrouwen aantrekkelijk of niet? Waarom (niet)?

Bij het sluiten van de vraag: Dank voor alle antwoorden.

Ik stelde deze vraag, omdat ik verbaasd was over mijn eigen gevoel. Marita beschrijft dat het beste: als ik een aantrekkelijke vrouw zie en even later zie ik dat ze zwanger is, dan vind ik haar plotseling minder aantrekkelijk. Ik ben dus, zoals ik al zei, erg verbaasd over dat gevoel. Een aantal antwoordgevers zegt terecht hier, dat een vrouw die aantrekkelijk is, ook aantrekkelijk is, wanneer ze zwanger is.

Het tweede deel van het antwoord van Marita is ook helemaal juist: Alleen de zwangere vrouw en haar partner zouden haar aantrekkelijk moeten vinden. Wat de rest van de wereld vindt, interesseert hen waarschijnlijk heel weinig.

Daarom kies ik Marita's antwoord als beste.

Antoni
14 jaar geleden
in: Overig
6.9K

Het beste antwoord

Alsof aantrekkingskracht 'm alleen zit in het hebben van een bolle of platte buik. Ik vind het ergens een vreemde vraag: je ziet ergens een aantrekkelijke vrouw aan een tafeltje zitten. Ze staat op en je ziet een bolle buik, is ze dan ineens niet meer aantrekkelijk?

Als ze zich zelf maar aantrekkelijk vindt en aantrekkelijk is voor haar partner. Wat de rest van de wereld vindt boeit echt niet wanneer je in blijde verwachting bent.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+1
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Mee eens +1

Andere antwoorden (14)

Niet meer of minder, maar daarna is een ander verhaal *proest*.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
zwangere vrouwen zijn minder aantrekkelijk omdat ze aangeven dat een andere man eerst zijn verantwoordelijkheden af moet maken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik zat vandaag in de trein en een zwanger meisje zat met ontblootte buik waar manlief met veel liefde over wreef. Ik vind zelf zwangere vrouwen mooi om te zien. Ze stralen meestal en zitten vol leven.

Overigens zijn het meestal de mannelijke partners die hun vrouw erg aantrekkelijk vinden als ze zwanger zijn. Dit blijkt uit onderzoek (bron). Dat zou een opsteker moeten zijn voor de zwangeren, want meestal hoor/lees ik dat ze zich juist onaantrekkelijk vinden.

Ik denk dat er ook een biologische reden is waarom de partner de vrouw aantrekkelijk vind. Het is immers zijn nageslacht (ga ik even van uit) en bewijs van zijn kunnen (hoe dom dit ook klinkt).

Ik ken geen onderzoeken of de meeste mannen andere zwangere vrouwen ook aantrekkelijk vinden. Biologisch zou het best een evolutionair georven eigenschap kunnen zijn. In de natuur is het voor dieren namelijk van belang om een vruchtbaar vrouwtje te vinden. Een zwangerschap is daarvan het levende bewijs, ook al is dat niet van de man zelf. Maar het is gevaarlijk om biologische theorieën altijd op maatschappelijke aspecten los te laten.

Maar als ik voor mezelf mag spreken, dan vind ik vrouwen die zwanger zijn niet onaantrekkelijk.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ik vind zwangere vrouwen niet minder aantrekkelijk dan vrouwen die niet zwanger zijn
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee, een vrouw met een buikje vindt men ook niet mooi, waarom dan wel als de buik een gevolg is van een zwangerschap?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
vraag eens aan een kunstschilder of beeldhouwer hoe een vrouw eruit moet zien.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Maar nu wordt het mij gevraagd...
Een zwangere vrouw heeft iets vertederends over zich, ze draagt een nieuw leven met zich en dat is toch mooi.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Alleen als ze voor de zwangerschap ook aantrekkelijk was.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik vind de vraag een grens overschrijden. Zwangere vrouwen hoeven niet antrekkelijk te zijn of niet om jou te plezieren of af te stoten. Jouw hele gedachtegang stoot me af.

Toegevoegd op 17-06-2009 23:01:40
Helaas voor mij : Helaas, je kunt vandaag geen reacties meer plaatsen.
Je hebt je dagelijkse limiet bereikt voor het plaatsen van reacties.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Antoni
14 jaar geleden
Ik ben eigenlijk verbaasd over mijn gevoel over zwangere vrouwen. Daarom was ik benieuwd naar wat anderen vinden van de aantrekkelijkheid van zwangere vrouwen. Daarom heb ik deze vraag gesteld.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
@Kirstenwind Ik had jou ook al +1 gegeven :)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dank je :-)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ah, ik ben heus zwanger geweest, meedere keren.
Ja heel aantrekkelijk, het is juicy en oer...
de verwachting is aantrekkelijk...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
mijn man heeft geen moeite en vind het wel iets hebben. nu ik steeds dikker word is het wel even puzzelen in bed ;-)
ik weet niet of hij er nou echt een kick op heeft, hij aait tijdens de sex niet mijn buik ofzo. maar dat is meer omdat ik dat vooral een raar idee vind ;-)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Leuk dat je je man aanhaalt over zijn sexuele handelen, maar jij als vrouw veranderd sexueel gezien het meest door de verandering van de hormonen tijdens de zwangerschap, en dat is wat veel mannen wel aanspreekt.
Nee, zwanger zijn maakt een vrouw niet meer of minder aantrekkelijk dan ze al was.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja zeker, mijn vrouw blijft aantrekkelijk, heerlijk om iedere keer weer die dikke buik te zien... nog een week of 5....
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik vind zwangere vrouwen prachtig om te zien. Vraag me niet waarom, want een kinderwens heb ik (nog) niet, en ik ben een heteromeid van 17. De uitstraling van een zwangere vrouw roept bij mij gevoelens van tevredenheid, geluk en schoonheid op. Misschien komt dat door reklame's -> no idea.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Een zwangere vrouw krijgt vanaf het begin een andere uitstraling. Bij verschillende vrouwen in mijn omgeving kon ik vertellen dat ze zwanger waren en hun lichaam nog niet begon te veranderen (zij probeerden het geheim te houden)