Maagzuur kan al in het eerste trimester van de zwangerschap voorkomen, dit is afhankelijk van zowel hormonale als fysieke factoren. Bij 37 weken zwangerschap is de oorzaak vooral fysiek, door de druk die er op de maag en de maagopening staat.

Verlicht de klachten door die druk zo weinig mogelijk te forceren, en maagzuur klachten te voorkomen. Tips: eet kleine maaltijden, drink geen koolzuur houdende dranken alcohol en koffie, eet niet voor het slapen gaan, vermijd strakke kleding, en vermijd dingen zoals bukken, liggen na het eten en een overvol gevoel. Eet geen vette voedingsmiddelen! Deze zorgen voor meer maagzuur. En verder regelmatig bewegen en voldoende water drinken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (7)

Ik had het meeste baat bij vloeibare renny, ik gellof dat gaviscon heet, gewoon bij supermarkt of kruitvat. Is wel goor, alsof je vloeibaar krijt drinkt, maar was enige wat hielp. Je kan ook nog wel een maagbeschermer aan je huisarts vragen, pantazol bv, maar zijn ze erg terughoudend mee.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Mijn vrouw deed steeds vannilepudding eten. Helpt ook goed. Vooral geen Rennie pakken. Ook niet na de zwangerschap, dit is de grootste rotzooi wat er is. Rennie maakt je hele maagwand kapot. Gaviscol is beter. Maar als zwangere zijnde kan je beter geen medicamenten innemen. Alternatieven zijn toch beter. Prettige zwangerschap!! Geniet er van.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik kreeg als tip suiker eten. En dat hielp idd wel ( met daarnaast soms gaviscon).
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik heb ook van alles geprobeerd tegen maagzuur. Had er ontzettend veel last van. Heb hèèl lang uitgesteld om gaviscon te nemen maar in de laatste 3 weken toch maar gedaan omdat de huisarts en verloskundige beiden zeiden dat het geen kwaad kon.........wàt een heerlijkheid was dat zeg!!! Had ik écht veel eerder moeten doen. Ik kan 't je aanraden want 't neemt zeker in die laatste weken heel wat narigheid weg. Klein slokje en je kan er weer even tegenaan. Succes nog met je laatste loodjes!!!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Losecosan. Dat is omeprazol. In de bijsluiter staat dat je mag gebruiken en het werkt heeeeeel erg goed. Wel even
Melden bij je verloskundige staat er in. Mijn verloskundige vind het helemaal prima dat ik dat gebruik. Het stopt je overtollige maagzuur. Rennie neutraliseert het alleen n moet je dus vaak gebruiken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik at vooral vanillevla, maar dat is ook gewoon erg lekker. Maagzuur is dan een goed excuus. In bed probeerde ik met mijn hoofd wat hoger te liggen.

Succes ermee! Gelukkig is het straks weer over wanneer je kleine geboren is!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Lauwe melk hielp bij mij erg goed, vooral voor het naar bed gaan. Ook voor de nacht helpt het 2 kussens te gebruiken zodat je iets omhoog ligt