Hoe zijn ooit talen/dialecten ontstaan?

Wat is oorsprong van taal en al zijn vormen daar van?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Overig
1.1K

Antwoorden (2)

De toren van babel ;)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het ontstaan is heel lang ontstaan, in de tijd van de spraakverwarring, dialecten zijn later gecreeerd door de mensen, ieder land heeft zijn eigen taal en dialect, onze taal heeft het meeste weg van de Duitse taal.

De wetenschap ontstond aan het eind van de 20e eeuw en is nog vrij speculatief. Ze baseert zich op inzichten uit de archeologie, (historische) taalkunde en antropologie. Daarvoor zaten de opvattingen over het ontstaan dede mensen, ieder land heeft zijn eigen taal en dialect.r taal eerder in de mythologische sfeer, zoals het bijbelse verhaal over de toren van Babel, of de Afrikaanse mythen, opgetekend door Mineke Schipper.
Het taalvermogen bij de mens is één van de belangrijkste eigenschappen die de mens onderscheidt van de andere dieren. Het is aannemelijk dat taal ontstaan is in de evolutie van de homo erectus naar de homo sapiens. Op taalkundig gebied zijn er daarvoor maar weinig materiële bronnen.
De vraag of ook dieren een taal hebben wordt niet éénduidig beantwoord. De taal van de paardenfluisteraar betreft een reeks standaard-uitdrukkingen als "lokroep" en "waarschuwen voor gevaar", die meer instinctieve reactiewijzen zijn dan door het subject gecreëerde taal. Daarbij lijken bewegingen, gebaren en houdingen minstens even belangrijk als klank.
De vraag of taal op één plaats is ontstaan blijft moeilijk te beantwoorden. Voorlopig houden de meeste wetenschappers het bij de stelling dat de huidige talen voortkomen uit één stamtaal, omdat ook de huidige menselijke populatie verondersteld wordt af te stammen van één gemeenschappelijke Oost-Afrikaanse voorvader. Geschreven taal is veel later ontstaan dan gesproken taal.
[bewerken]Antropolo

Toegevoegd na 1 minuut:
De eerste zin moet zijn, het ontstaan van de taal is heel lang geleden....

Toegevoegd na 3 minuten:
voor verdere nalezing:http://nl.wikipedia.org/wiki/Glottogonie

Toegevoegd na 6 minuten:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Glottogonie Het lukt niet zo vanochtend, haha
Bronnen: