Is het -realistisch- gezien mogelijk om met een MAVO diploma, het opleidingstraject te volgen t/m de universiteit en deze ook af te ronden?

Ik ben 25 jaar en heb ooit mijn MAVO diploma behaald. Ondertussen heb ik mijn MBO en HBO ook afgerond en wil ik graag verder studeren aan de UvA (Biologie).

Eigenlijk twijfel ik of het mogelijk is dit af te maken. Universiteit is voor mij altijd het doep geweest, maar lijkt mij heel moeilijk. Any thoughts?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Overig

Het beste antwoord

Nou, ik zeg...doen! In ieder geval starten en je ziet wel hoe ver je komt. J dol heb j al zo lang! Laat je later er geen spijt van krijgen dat je het niet geprobeerd hebt. Je hebt inmiddels zoveel levenservaring, wijsheid en kennis erbij dat het zeker het proberen waard is.
Pittige tante, lijk je me :) !!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Als het onderwerp je echt interesseert ben je ook geneigd er harder voor te werken. Op de universiteit lopen meer mensen rond die niet recht van het VWO afkomen, en vaak zijn dat degenen die het best presteren.

Mocht je toch twijfelen, probeer dan eens om een dagje mee te lopen met een student. Dan kun je echt zien of het niveau bij jou past. Verder is dat een goede mogelijkheid om andere studenten biologie uit te horen.

Heel veel succes, maar ik ga ervan uit dat het je gewoon lukt!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als jij het HBO heb kunnen afronden dan heb je zeker de kennis en basis om aan de uni te beginnen hoor. Plus een hoop motivatie dus. Universiteit is alleen wel erg theoretisch, veel lezen dus.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik had helemaal 0 vooropleiding en ben er op mijn 23 uit het niets aan begonnen. Het was bijzonder zwaar. Maar....... Gelukt ;-)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het zal best pittig zijn, maar zo te zien heb je al heel wat gepresteerd. Wat let je om in het diepe te springen en je droom waar te maken?
Veel succes!