Hoe kun je aantonen dat iemand het syndroom van down heeft?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Overig

Antwoorden (6)

Oe, da's niet mooi. Maar ik zou het gewoon tegen iedereen zeggen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Door een bevestiging van je huisarts.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Door een DNA test te doen. Maar je ziet het vaal al aan het gezicht van die persoon.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je kan inderdaad een dna test doen, mensen met het syndroom van down missen 1 chromosoon.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
- ze missen er niet 1, ze hebben er juist 1 extra
1. Iemand met down heeft n chromosoom méér (21ste chromosoom 3x ipv 2x)
2. Zij hebben geen plooi bij oogleden
3. Zij hebben geen plooien in handen..
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je moet niet zomaar iets antwoorden als je er niets vanaf weet. Bij mensen met het syndroom van Down komt het erfelijk materiaal van chromosoom 21, wat normaal 2x voorkomt, 3x voor.
Een klein foutje van de natuur dus