Hoe kan ik mezelf het best en het snelst aanleren om met 2 handen Keyboard te spelen?

Keyboard = bij deze geen toetsenbord voor je pc, maar een portable piano.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Overig

Antwoorden (5)

Ik weet niet of je al muzieknoten kan lezen op een notenbalk.
Anders zou ik dat eerst maar eens gaan oefenen.

Jezelf keyboard aanleren is bijna niet mogelijk, ik zou als ik jou was keyboard les gaan nemen bij iemand die het 'wel' kan en die je het graag zou willen leren!!
Net als met alles moet je iets leren en langzaam in groeien. Dat is niet zomaar in een paar uurtjes voor elkaar.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Youtube is your friend..

"Hey, this video describes the technique I used to learn how to play with both hands Hope this helps!"
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zelf speelde ik ook altijd met 1 hand,
je moet je andere hand gewoon ernaast, erbij leggen.
Dan speel je een stukje met je andere hand,
als je hetzelfde stukje met links EN rechts kan spelen, doe je het tegelijk. ;-)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik heb als kind orgelles gehad (keyboards waren er toen nog niet) uit de boeken van Carlo West. Toen ik heel veel later een keyboard aanschaffte heb ik die boeken weer uit het stof gehaald omdat ik jaren niet meer gespeeld had. Hiermee had ik het zo weer onder de knie omdat daar ook vingerzettingen ed bij staan.

De boeken beginnen makkelijk en je leert steeds weer een stukje bij. Er staan ook mooie liedjes in om te oefenen. Ik weet niet of de boeken nog te koop zijn, maar misschien dat je er anders op MP nog wat kan scoren. Sucses!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik heb het mezelf wel aangeleerd, ik ben pas 15 maar ik speel liedjes van yiruma, geleerd via youtube.

bij dit filmpje heb je blauw en groen, blauw doe ik met de rechterhand en groen met de linkerhand. Soms moet je ook dan tegelijk blauw en groen indrukken, en daarna bijvoorbeeld weer eventjes met groen. Ik heb heel dat liedje op me eigen manier op papier gezet, en kon het na een tijdje al helemaal spelen. Je hebt nog meer van zulke filmpjes ze zijn echt heel makkelijk en je kan het steeds op stop zetten als het te snel gaat.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik ga het proberen. dank je
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zou het niet gemakkelijker zijn als je blauw met links en groen met rechts zou doen? Zoals het in het filmpje staat?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
@bartdingen Ja, zo hoort dat ook