Aan de naam van de eerste brouwer: pauwel kwak. Dit staat volgens mij ook op het flesje. Het bier is gebrouwen om koetsiers warm te houden onderweg. Vandaar ook dat het uit een koetsiersglas gedronken wordt. Deze kon in de lamphouder( kan ook zweephouder zijn) gehangen worden. Even googlen en je vind er vanalles over.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Omdat onderin een bolling in het glas zit, kan de laatste slok als een kwak in je gezicht komen.