Zijn odin zeus god en allah hetzelfde? En jezud en hercules?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Overig
1.4K

Antwoorden (6)

Volgens mij verschillen die best erg van elkaar...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Kwa beschrijving van hun persoonlijkheden niet, vanuit het oogpunt dat het bijna allemaal goden zijn voor diversen volkeren in de geschiedenis en tegenwoordig wel
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Er bestaat maar een God/Allah het is ma in welke taal je het zegt en dat ik mijn jou en diers God alleen andere godsdienst die voegen nog niemand anders aan God die hun met God aanbidden en dat mag niet in de islam want je moet alleen God/Allah aanbidden. Bijv. De christen aanbidden Jezus als God zij zeggen dat Jezus de zoon is van God dat mag niet want God is alleen die wij moeten aanbidden en wij moslims zien Jezus als een profeet zo als elke profeet bij ons (saws)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Neeh, het is alllemaal verschillend alleen weet ik wel dat het christendom een van de oudste geloven is en de moslims hun geloof van het christendom hebben afgeleid (soorrt van gekopiërd) maar togg zyn er veel verschilleen
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
nee, ze zijn allemaal anders elk persoon dat in een geloof als god word vereerd kan in een ander geloof ook terug komen alleen dan als bijvoorbeeld een profeet.
en ook geloven christenen dat god vergeving gezind is
en volgensmij geloven moslims dat je voor hun god op moet passen ze hebben dus ook verschillende karakters
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het antwoord is moeilijk te geven.

Sommige mensen denken namelijk dat de abrahamitische god hetzelfde zijn. Maar er zijn er ook genoeg mensen die geloven dat ze ieder hun god hebben. Maar de geloven lijken zo erg op elkaar. Ik denk dat ze wel in dezelfde god geloven.

Zeus en odin enzo worden door de abrahamitische geloven niet geaccepteerd. Maar die goden lijken niet op de Moslim/Jood/Christen-God

Zelf denk ik dat je dingen die niet bestaan of dingen die je niet kunt bewijzen moeilijk kunt vergelijken. Iedereen heeft een andere beleving van 'God' of 'Zeus' o.i.d. Zelfs Christenen (en ook andere gelovigen) zullen onderling van mening verschillen.

Maar ga er maar vanuit dat al die mensen in hetzelfde 'Goddelijke' geloven. Maar ze geven hem/haar een andere naam en zien hem/haar op een andere manier.