Kado voor vader van (bijna) 73

Mijn vader is komend weekend jarig en wij piekeren ons suf over een kado. Alles hebben ze of hebben we naar ons idee al gegeven: theater, bioscoop, vlieguurtje weet iemand nog iets leuks, en dan bedoel ik een kado en niet een wandeltocht of een dagje uit ofzo. Ze hoeven ook geen foto aan de muur (muur hangt vol) en hebben een hekel aan onnodige dingen. Boeken halen ze uit de Bieb, een rollator is nog niet nodig gelukkig, kortom HELLUP!

ZUCHT.....

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Overig
19.6K

Het beste antwoord

Een abonnement op een maandelijks bloemetje - gewoon met een plaatselijke bloemist afspreken op welke datum het elke maand bezorgd moet worden, en hoeveel het per maand mag kosten. Mijn vader wordt 89, en voor hem heb ik nu zelfs kunnen regelen, dat het in een vaas gebracht wordt - bij het bezorgen nemen ze dan gelijk de vaas voor de komende maand mee.
Hij vindt het geweldig, geniet er echt van, dat er zo'n blije bos zijn huiskamer opfleurt voor minimaal week.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (11)

Een ballonvlucht.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wat dacht je van iets heel verrassends: PAPA verplanten!

Toegevoegd op 15-06-2009 21:55:05
Natuurlijk was dit een grapje; wie ben ik om je papa te willen verplanten. Maar is een bijzondere plant niet te overwegen? Bijv. een bananenboom of een langdurige bloeier. Nee, geen geranium!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ehhhh wat bedoel je?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wimmie bedoelt natuurlijk papaver-planten...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
oeps die stelt ie niet op prijs....
een weerstation, gewoon lekker eten of drinken (kaas, fles whiskey), wandel/fietskaart (of fietstassen oid), gezelschapsspel.. pff tis wel moeilijk als je m niet kent, ik heb nu maar wat dingen opgenoemd waarvan ik denk dat mannen van 73 het leuk vinden..
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Grappig is dat wij ook aan een weerstation zaten te denken, maar verder, hij moet/is op dieet, drinkt alleen bij gelegenheid een borreltje en de rest hebben ze .... pffff
Wij denken er aan om onze schoonouders een nintendo DS met Brain training te geven. Maar zij zijn wat vergeetachtig aan het worden en houden wel van puzzelen. Het spel helpt echt!

Verder ligt het ook aan wat je vader nog kan. Deze mijnheer is 85 en hij heeft ook een leuk kado gekregen :

http://www.jouwfilmpjes.nl/videos/hippe-bungeejump-opa

Toegevoegd op 15-06-2009 21:32:17
Wat mijn schoonouders ook altijd leuk vinden is een dagje weg met de kinderen. Een beetje sigaar uit eigen doos, maar ze vinden het wel leuk en de kleinkinderen ook.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Geef hem een verzamel-CD van de "early Rock & Roll". En als hij geen CD-speler heeft, ook zo'n draagbare bijvoorbeeld.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ja lol en dan draait ie hem om om naar de achterkant te luisteren....nee is aan hem niet besteed. wel dank voor het nadenken, wij pijnigen ook nog even verder.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hee, mij pa is 76 maar dat was geen probleem hoor! Misschien onderschat jij je vader wel... ;)
Kijk of er gebruiksvoorwerpen zijn die (bijna) aan vervanging toe zijn. Wie een hekel heeft aan overbodig doe je daar plezier mee.

Toegevoegd op 15-06-2009 21:56:27
Ontbijtje op bed of een een etentje bij hen thuis verzorgd door de kinderen?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik heb mijn moeder dit jaar een bloem van geld gegeven: een heleboel biljetten, allemaal als harmonica's opgevouwen en in bloemvorm opgeplakt met fotolijm. Als hart had ik euromunten. bijelkaar was het een paar honderd euro. Als je het samen met broers/zussen doet heb je een nog grotere bloem.
Het ziet er leuk uit, en je ouders kunnen lekker zelf bepalen wat ze ervoor gaan kopen.
Bloemetje en een fles wijn erbij, klaar!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Geef ze een etentje in het tunneke in schijndel
Leuke avond veel lol
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ben ik eens geweest
(personeelsfeestje).
Moet je wel van houden...
Ik dus niet!
Als je vader een gehoorapparaat heeft: bij een winkel voor gehoorapparaten kun je reinigingssets kopen voor het schoonmaken van de 'gehoorgang' van het gehoorapparaat. Denkt niemand aan.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Vaders op 73 willen eigenlijk in alle eerlijkheid geen cadeau, wel affectie, erkentelijkheid, meer aandacht.ipv de traditionele bezoeken op de vaste dag en uur , een extra dag uittrekken , niet éénmaal, geen twee maal , gewoon als je het echt meent met hem.Mijn vader, die tot zijn 84 geleefd heeft, vondt mijn improvisatorische uitnodigingen wel het leukst, zelfs al kwam dit mijn werk niet echt ten goede. Maar hij verdiende elke minuut in tienvoud.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
een weekendje texel :)