je bent bedrogen in je vorige relatie, hoe ga je daar mee om in je nieuwe relatie?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Overig

Antwoorden (4)

Gewoon weer met het volste vertrouwen.

Toegevoegd na 25 minuten:
Je nieuwe relatie is een ander persoon dan de vorige, waarschijnlijk zelfs een ander type.
Wat in het verleden is gebeurd kun je niet projecteren op je nieuwe relatie.
En misschien wordt mijn vertrouwen beschaamd. So be it. Ik wil geen relatie die op wantrouwen/angst is gebaseerd.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Tijd heelt alle wonden.. Geeft t tijd en ga niet meteen een nieuwe relatie aan?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Probeer er eens over te praten met je partner.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je nieuwe relatie is een ander persoon dan de vorige, waarschijnlijk zelfs een ander type.
Wat in het verleden is gebeurd kun je niet projecteren op je nieuwe relatie.
En misschien wordt mijn vertrouwen beschaamd. So be it. Ik wil geen relatie die op wantrouwen/angst is gebaseerd.
Voorzichtig vertrouwen opbouwen, nooit haasten in een relatie
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dingen doen die je met je ex niet deed en niet teveel nadenken. Relatie hoort zonder moeite goed te lopen met passie, liefde en vertrouwen. Wees ook zuinig op wat je hebt. Anders raak je misschien wel de liefde van je leven kwijt, doormede je ex.
Ga voor je nieuwe relatie. Als je de oude er steeds bij betrekt heb je die nog niet verwerkt en was het eigenlijk te vroeg voor de nieuwe relatie. Je nieuwe partner is je oude niet en heeft geen schuld aan een mislukking in jouw verleden. Leef in het hier en het nu en haal niet steeds oude koeien uit de sloot, ook niet in gedachten.
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
yep yep yep
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
+
zondag
13 jaar geleden
Tsja dan heb je de oude nog niet verwerkt. Ik zou daar maar gauw aan gaan werken want anders help je op den duur je huidige relatie naar de Filistijnen.
zondag
13 jaar geleden
Ga naar de RIAGG of als die niets voor je kunnen betekenen via je huisarts met een verwijskaart naar een psycholoog. De basisverzekering geeft je recht op 8 gesprekken waarbij je eigen bijdrage 10 euro per gesprek bedraagt.
In mijn geval ben ik de nieuwe relatie en zelfs na 3 jaar is het nog iets wat moeilijk blijft voor degene die bedrogen is. Maar door mij gewoon echt als nieuw te zien en bij vrees voor herhaling gewoon tegen mij te zeggen wat de vrees veroorzaakte, kon ik uitleggen dat dat anders zat. En natuurlijk is niet iedereen op zijn woord te vertrouwen, maar je voelt wel wanneer het goed zit en wij zijn inmiddels getrouwd :-)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Graag gedaan hoor. Ik ben het eens met de reactie van zondag, maar een succesverhaal van iemand in een zelfde "schuitje" is soms ook weer een extra steuntje in de rug dat je nieuwe partner misschien meer begrip heeft en een steun kan zijn als je af en toe toch praat over wat jou het gevoel geeft dat er iets is. En dat bedoel ik niet dat je steeds moet zeggen, "dat deed/zei mijn ex ook), maar meer dat een bepaalde opmerking/situatie je onzeker maakt. En misschien heb je nu nog niet in een keer de Ware, maar een teleurstelling moet je niet het gevoel gaan geven dat het nooit meer iets gaat worden. Heel veel geluk in ieder geval !