ik heb een bokkepoot wel eens gebruikt om een agressieve cliënt onder bedwang te houden en met me mee te kunnen voeren... ook wel polsbuigklem genoemd...
het gaat hierbij om een greep die ook gebruikt wordt bij aikido en vormen van zelfverdediging...
hierbij draai je een arm van de ander naar achter, waarbij je de hand als het ware in de andere richting wringt...dit is een hoogst onaangename houding voor het 'slachtoffer' en wordt alleen toegepast als er echt geen ander mogelijkheid is om de ander fysiek tot rust te brengen...
fijn om de bokkepoot te beheersen, maar niet fijn om te moeten gebruiken...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (9)

Voor je nagelriemen.

Toegevoegd op 14-06-2009 12:45:49
Maar niet zonder ze eerst soepel gemaakt te hebben. Anders trek je ze kapot.

Toegevoegd op 14-06-2009 12:53:10
Een puntig uiteinde om verontreinigingen onder de nagels te verwijderen en een rubberen bokkepootje om de nagelriemen vervolgens zachtjes terug te kunnen duwen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Om moeilijk bereikbare plaatsen te kunnen schilderen of beitsen. Een bokkenpoot heeft een knik net voor de haren van de kwast.

O ja, je kan er ook je trek mee stillen want bokkepootjes verkoopt onze bakker. Het zijn koekjes met chocola.
paulus811
14 jaar geleden
Om te eten bij de koffie

Toegevoegd op 14-06-2009 13:03:19
http://www.c1000.nl/assortiment/koek,-snoep-en-snacks/koekjes/super-bokkenpoot
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Tot slot dan de Landelijke Verenging tot behoud van het Historisch bedrijfsvaartuig. Zij noemen zich de Bokkepoot.

Eigenlijk is dit de enige bokkepoot nog, want de rest is voortaan met een tussen N (bokkeNpoot).

Zie de dooorverwijspagine op wikipedia.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
bokkepoot, voor bij de koffie, je gebruikt het om te consumeren. gezelligheid kent geen tijd.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Een bokkenpoot wordt gebruikt: Om de mast van een zeilschip te kunnen opzetten en strijken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Een bokkenpoot is een op het dek scharnierende constructie van twee rondhouten of pijpen om de mast van een zeilschip te kunnen opzetten en strijken.

Toegevoegd op 14-06-2009 14:07:44
En...
http://nl.wikipedia.org/wiki/Bokkenpoot_(kwast)

En...
Een bokkenpootje is een koekje, waarvan de vorm en het uiterlijk de aanleiding tot de benaming gaf.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Om iemand anders mee jaloers te maken als jij er wel een hebt en iemand anders niet. (bokkepoot= Koekje)

Om je nagelriemen mee terug te duwen zodat je nagels langer lijken/zijn (bokkepoot = stokje)

Om een Bok op te laten lopen (bokkepoot= een deel van een dier)

Een kwast om teer mee te smeren ( bokkeboot = een kniekwast)

Een deel van een 2 benige constructie, bestaande uit twee lange, scharnierend aan het dek bevestigde, rondhouten, waarover de voorstag tijdens het richten en strijken van de mast loopt ( bokkepoot is een deel van een boot)

De bokkepoot staat als kenteken van de dood of duivel.in de middeleeuwse kunst werd een bokkepoot geasosieerd met de dood. (bokkepoot = kenteken van de dood/duivel)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Om op te eten togh? Die witte met bruine uiteinden. Smaakt een beetje naar marsepein. Toch?