Hoe komt het dat ik linksbenig ben, maar rechtshandig?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Overig
1.6K

Antwoorden (3)

Genetisch bepaald
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik ben ook linkshandig.

het is je gewoon ontstaan.
en vroeger werden alle mensen die links waren met een liniaal geslagen. (gelukkig nu niet meer zo)
Dus gingen ze ook recht schrijven.

Mischien helpt de bron ook nog
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ook ik ben linkshandig, maar schrijf bijvoorbeeld rechts. Ik heb weleens gelezen dat je dan linkshandig bent. Kun je met rechts dus helemaal niets dan ben je "uitgesproken linkshandig". Uitgesproken linkshandigheid schijnt minder voor te komen dan linkshandigheid. Overigens is het bij mij zo dat ik altijd rechts heb geschreven, niet omdat het moest op school. Ik weet nog goed dat de lerares naar me toe kwam die het de avond ervoor van mijn ouders had gehoord. Ze kwam vertellen dat ik van haar links mocht schrijven, ik heb het geprobeerd, maar het lukte me niet eens. Dus ook in jou geval, je behoort bij de linkshandigen, een minderheid bij de rechtsen, maar het verschil is niet zo groot als je denkt.