Zijn Christenen, volgelingen van Jezus?

Als je geen volgeling van Jezus bent, dan ben je geen Christen. Want een Christen zijn is juist het volgen van hem, hij is het voorbeeld, ook al maak je fouten je mag alles belijden.
De wereld politiek noemt zich Christen, zijn het niet. Want zij doen wat in de Islam staat. De oog om oog en tand wet.
God stuurde zijn zoon om de waarheid nogmaals te vertellen. Dat is God het woord is vlees geworden heeft onder ons gewoond, Jezus zei wie mij heeft gezien, heeft de Vader gezien de Almacht maker schepper van hemel en aarde. De zoon sloeg niet terug. Je bent Christen als je deze het evangelie verteld, erkend, tracht na te volgen, je zonden belijden. Want al het kwaad is niet uit God.
God is liefde. Het kwaad straft zichzelf.

niet doodslaan, geen kwaad met kwaad vergelden
hebt Uw God boven alles lief en u naaste als uzelf,
dan heeft u heel de wet vervuld. Is dit nou echt zo moeilijk! te behappen.
Dit is uit Christus. Volg je de wereld is ook de mens heeft een vrije wil. Obama, Balkenende, noemen zich Christelijk.
Zijn het niet. Valse Christenen.

De schapen horen de stem van de Heer.
Als je Antichrist bent, tegen, is de kost niet te behappen

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Overig
1.3K

Het beste antwoord

Nee, de meesten lopen gewoon achter de andere kerkgangers aan. Kerken hebben weinig met Jezus van doen.
Lees er de Grootinquisiteur uit de Gebroeders Karamazov van Dostojevski maar op na.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (7)

Nee hoor... Ze lopen die misschien achterna, maar volgeling is dat echt niet te noemen...

Trouwens Jezus wist zelf niet eens dat hij Jezus heette...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Definitie Van Dale:

chris·ten [kriste(n), griste(n)] de; m,v -en belijder (vd leer) van Jezus Christus

Dus ja, per definitie.

Toegevoegd op 13-06-2009 22:43:33
Tenzij je met "Jezus" refereert aan een of andere Spaanse Jesus, natuurlijk.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
... of aan je zus.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Da's ook nog een optie.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
@Melissa: LOL, dat zeggen we hier ook altijd. Tegen mijn zoontje zeg ik: Daar heb je Jezus (als van mijn dochter eraan komt). Altijd lol om.
Sommige christenen noemen zichzelf volgelingen van Jezus. Ik ben ook christen, maar ik ben geen volgeling van Jezus.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Een volgeling van Jezus is geen volgeling van Jezus omdat hij tot een kerk behoort, maar omdat hij God een gelofte heeft gedaan Hem te volgen en zich daar ook aan houdt.

Maar de ene christen is de andere niet en iedereen zal hier op zijn eigen manier invulling aan geven.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik ben, voel me, zelf ook Christen. Maar volgeling, in de zin van het woord, van Jezus zou ik zo niet direct kunnen zeggen. Jezus leefde in een heel andere tijd.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Volgeling wil zeggen dat je zijn gedachtegoed volgt, mee eens bent, ernaar wilt leven.

MAAR: Zijn gedachtegoed is door velen in de officiële kerkorganisaties door de eeuwen heen vertaald naar een lange lijst van regeltjes en gedrag, in beton gegoten, waar je je aan MOET houden.
Dat deden zij omrede van invloed en machtspolitieke overwegingen.

Ben je nu een volgeling als je deze lijst van (niet door hemzelf) officieel vastgesteld regels volgt?

OF ben je volgeling als je zijn gedachtegoed tracht te doorgronden en inziet dat dat een hele mooi en zinvol gedachtegoed is.

Niet OMDAT hij dat bedacht heeft en zoon van god zou zijn, (dus macht op je uitoefent)

maar WAT hij bedacht heeft, en je hebt er werkelijk iets aan, nu in deze tijd.
Dat maakt het zinvol.

Toegevoegd op 14-06-2009 14:45:26
hij zij zelf dat we ALLEMAAL kinderen gods zijn. Dus hij de zoon? dan wij broeders en zusters van hem. Is dat taalgebruik ook weer verklaard:)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je schrijft : Jezus zei........Maar dat is nou juist het jammere - het zijn allemaal verhalen óver Jezus - of hij dat ook allemaal gezegd en gedaan heeft, moet je dan maar geloven. En zowel de Koran als de Bijbel zijn boeken die "geschreven" zijn in het nabije oosten, in een cultuur die daar leefde in die tijd. Geloof wat je wilt - en accepteer dat er goed en kwaad, licht en donker, optimisme en pessimisme, uitbuiting en menslievendheid bestaat.....En welk etiketje je erop wil plakken is niet écht belangrijk.....
Juist de vele filosofieën en ideologieën maken het zo boeiend ALLES te onderzoeken, met een "open mind" en zonder vooroordelen.....