Welk brood beleg is goed om te gebruiken wanneer je wilt afvallen??

Eten

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Overig
1.5K

Het beste antwoord

ham en rosbief zijn heel mager en van de weight watchers mag (1 theelepel) jam als zoet beleg ook

dodelijk (dus laten staan) zijn alle kazen
13 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

Kipfilet (zoutloos)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Plakjes komkommer.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Volvette kaas, vleeswaren en roomboter. En dit is geen grap! Het is nl. een fabel dat je van vet aankomt. Je komt juist aan als je te weinig vet eet. Zie: http://voeding.web-log.nl/voeding/2006/05/goed_voor_hart_.html

Als je "te licht" eet, dus vetloos, eet je veel meer en ben je minder snel verzadigd. Het is dus beter om wat meer vet en eiwitten te eten als je wilt afvallen en te minderen met koolhydraten.

Toegevoegd na 31 minuten:
Citaat uit bovenstaande link:

"Dik word je als je meer eet dan je verbruikt. Moet je eens kijken hoe snel jij je pens kwijt bent als je voortaan op de fiets gaat. Maar dat is waarschijnlijk niet de hele waarheid.

Uit statistieken blijkt dat mensen braaf hebben geluisterd naar de autoriteiten. Sinds 1960 is de vetconsumptie gestaag gedaald. Het totale aantal ingenomen calorieën bleef gelijk. Je zou dus verwachten dat we met z’n allen slanker en gezonder worden. Maar wat signaleert het CBS? Bijna 50 procent van de Nederlanders is te zwaar. Een zorgwekkend record. Het aantal dodelijke hartinfarcten daalt licht, maar dat komt doordat artsen steeds bedrevener worden in het opvangen van zo’n crisis. Het onderliggende probleem, ‘uitgewoonde’ bloedvaten, neemt nog altijd toe en lijkt zich bovendien op steeds jongere leeftijd te openbaren. Moddervette kids van vijftien jaar lopen al rond met hoge bloeddruk, een begin van ‘ouderdomssuiker’ en andere voorbodes van hartkwalen. Engelse en Zweedse artsen spraken onlangs over een medische tijdbom.

Let op. Volgens een groeiende groep wetenschappers komt dat doordat we het officiële voedingsevangelie gehoorzamen en te weinig vet eten. Iemand die dat al zo’n 25 jaar roept, is de bekende Harvard-geleerde dr. Gerald Reaven. We eten te veel, maar we eten ook te weinig vet, zegt de man. Ervoor in de plaats bunkeren we koolhydraten. Suiker. En daar gaat het volgens hem fout. Veel mensen zouden gezonder worden en een normaal gewicht behouden op een dieet dat meer vet en minder koolhydraten bevat. Ongeveer zoals onze opa’s en oma’s aten, wat vaker zuurkool met spek en worst en op vrijdag vette vis."
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
komkommer
kaas zonder vet of weinig vet
verder weet ik niet
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Droog brood
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Kimath
13 jaar geleden
een boterham beleggen met droog brood dus?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Idd
Dat zeg ik tog
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
+1
Komkommer, of Jam light.