Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Circular breathing?

Als ik geen lucht in me longen heb moet ik inademen via mijn neus. Dat doe ik snel, terwijl ik tegelijk adem uit moet persen met me wangen. Dit gaat veel te snel, sneller dan dat ik kan inademen? Daardoor stopt het geluid, wat doe ik fout?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Overig
455

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (1)

Je moet oefenen. Vooral in het begin is circulair breathing een vaag gebeuren. Maar met oefening lukt het wel.

Je moet ervoor zorgen dat je vooral snel inademen oefent (Inademen door je neus kan in minder dane en seconde). Tegelijk moet je ervoor zorgen dat je voldoende druk op je instrument houdt (Didjeridoo?) dat je lippen lekker dicht op elkaar blijven. Dan verminder je de lucht uitstroom.

Brengt me bij punt 3: Zorg ervoor dat je eerst controle over je instrument hebt. Een ademteug op een didj. zou in principe een constante toon van 60+ seconden moeten kunnen opleveren..
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding