Natuurlijk heb ik hart voor de zaak. Ik werk vooral met jonge kinderen (en soms hun ouders), levend en kwetsbaar materiaal. Ik neem binnen wijn werk alle tijd die ik nodig heb om mijn werk goed te doen. Ik kom mijn afspraken na en vind het niet erg als ik een keer langer werk dan gepland.

Maar het werk gaat beslist niet altijd voor. De afspraken die ik met man en kinderen heb zijn net zo belangrijk als de afspraken die ik op het werk heb. Ik probeer zakelijk en privé gescheiden te houden. Mijn privételefoonnr. is voor privézaken, mijn zakelijk telefoonr. voor mijn werk.

Natuurlijk gebeuren er zowel privé als zakelijk wel eens zaken waarbij er enige flexibiliteit gevraagd wordt. Dit vind ik niet erg, maar voor mij werkt dit naar twee kanten. In geval van nood sta ik zowel voor mijn werk als in privésituaties klaar.
Ik cijfer mijn gezin niet weg voor mijn werk; ik cijfer mezelf niet weg voor mijn werk of gezin, maar mijn werk vind ik wel belangrijk en zal dat altijd naar beste kuinnen doen. Wel ik bewaak wel mijn grenzen.

Dus om je vraag concreet te beantwoorden: Ik heb wel een hart voor de zaak, maar het werk gaat niet altijd voor.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (11)

Nee het werk gaat niet altijd voor!
Ik werk om te leven...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja het werk gaat altijd voor... Maar dat is niet het werk voor een werkgever en ik ben geen werknemer...

Het werk is net als "the work" van Byron Katie http://www.dothework.nl/ en dat gaat altijd voor...

Ik heb een hart voor de zaak... En "the work" gaat altijd voor...

:-))
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als ik op kantoor zit, gaat het werk altijd voor - dan zijn er mensen afhankelijk van mijn werkzaamheden, en het zou niet netjes zijn tegenover mijn collega's of de burger wanneer ik mijn prioriteiten elders plaats.

In mijn vrije tijd, daarentegen, probeer ik zoveel mogelijk mijn eigen leven te leiden. Niet alleen omdat ik dit aan mezelf verplicht ben - als ik mijn leven niet leid doet niemand het - maar ook zodat ik mij op kantoor niet hiermee bezig hoef te houden.

Een goede scheiding tussen werk en privé, dat is mijn streven.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik heb hart voor de zaak...

En zeer zeker, omdat het mijn eigen zaak is...

Maar dit gaat niet altijd voor. Als ik vind dat ik tijd moet maken voor de zogenoemde sociale contacten dan doe ik dat. En voordeel is dat ik alleen maar via mijn GSM bereikbaar ben. Dus dat is het probleem ook niet m.b.t. bereikbaarheid...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik heb wel hart voor de zaak, maar het werk gaat niet per definitie altijd voor. Dat kan goed tegelijkertijd zo zijn. Op mijn werk wil ik zo professioneel mogelijk zijn en dat kan alleen als je je ook betrokken voelt bij wat je doet en wat je functie is. Maar tegelijkertijd is werk maar werk, en mag het zeker niet het enige zijn dat je leven vormt.

Vwb het hart voor de zaak: soms is het bijvoorbeeld nodig om over te werken, of moet je bepaalde prive dingen opzij schuiven om je werk goed te doen. Maar als de prive redenen zwaarwegend zijn (bijv. vanwege gezondheid van jezelf of de mensen om je heen), dan is werk opeens maar een bijzaak geworden.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+1 Een echte voorbeeld werknemer:-))
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat hoor ik idd wel eens, daar moet ik dan altijd om lachen :)
Ja, ik heb hart voor de zaak, maar het moet niet te gek worden. Alles binnen normale grenzen dan geef ik ook dat wat nodig is.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee, niet voor de zaak want werk cumuleert uiteindelijk tot ontslag. Maar ieder project wat ik aanraak ga ik met mijn hele hebben en houden in. Heerlijk vind ik dat.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik heb zeker hart voor de zaak. Maar het werk gaat niet voor alles. Binnen mijn werk doe ik mijn uiterste best en zet ik me volledig in om mensen te helpen, maar wanneer ik de deur achter me dicht doe, laat ik alles achter. Er zijn uitzonderingen, als er crisis is, dan gaat het werk wel voor de rest.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als ik aan het werk ben heb ik veel over voor de zaak en doe ik ook erg mijn best. Als ik klaar ben met werken probeer ik wel zo min mogelijk met werk bezig te zijn en te genieten van mijn vrije tijd.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
vorige week nog wel.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee, ik heb geen zaak. Als ik een zaak heb, heb ik er heel wat voor over. Dat is toch wat je bedoelt met 'hart hebben voor' ?