Voor een bromfietsrijbewijs moet je een theorie- en praktijk 'AM' examen afleggen.

Het theorie examen 'AM' kost 33,25 en hier te reserveren: http://www.cbr.nl/1219.pp

Het praktijkexamen 'AM' kost 95,00 euro en dit moet je rijschool reserveren.

Je kan dus naar de bibliotheek gaan, een boekje lenen over verkeersregels voor bromfietsen en alvast reserveren voor een bepaalde datum, want er is een wachttijd.

Ook moet je nog praktijklessen nemen, om veilig te leren rijden op een bromfiets. Gemiddeld kosten de lessen zo'n 180 euro.

Als je dan slaagt moet je nog een rijbewijs aanvragen en kopen, de kosten verschillen per gemeente. Dit kun je opzoeken op de website van jouw gemeente. Het zal tussen de 25 en 60 euro zijn.

Als jij zo'n gemiddeld persoon bent en alles in één keer haalt, wat makkelijk te doen is. Dan ben jij ongeveer €340,- kwijt voor een bromfietsrijbewijs.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Het lijkt me vrij simpel om dan als eerste bij het CBR te gaan kijken (zie onderstaande link). Daar vind je alle info in de prijzen van wat de theorie en praktijk kost. Daarna kun je gaan kijken wat de plaatselijke rijscholen bij jou in de buurt te bieden hebben. Iedereen hanteerd zijn eigen prijzen, maar min of meer kom je uiteindelijk toch wel op hetzelfde bedrag uit.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
dat heb ik allemaal al gehad,
ik bedoel de aanvraag bij het gemeentehuis;)
Ongeveer 130 euro