Het lichtste element is waterstof (H2 moleculen) met een gezamenlijke atoommassa van 2. Helium is nog altijd 2 keer zwaarder.
Dit zijn wel gassen. Lucht is gemiddeld ruim 14 keer zwaarder dan H2)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Het lichtste materiaal ooit
Uit koolstof nanobuisjes is een poreus materiaal gemaakt met een dichtheid van 4 milligram per kubieke centimeter. Het is de lichtste aerogel ooit, zo claimen onderzoekers van de University of Central Florida in ACS Nano.

Als je een blokje van een ounce (28,35 gram) uit elkaar zou pulken, zou je met de nanobuisjes drie American Football-velden kunnen bedekken, zo hebben de onderzoekers uitgerekend.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1 woord lucht weegt vrijwel niets omdat de druk zowel van all kanten komt en je het vrijwel niet merkt
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
gebaseerd op????