Een Boerka dragen in vrije tijd, moetdat mogen, in de democratie?

Mysterie

onder een Boerka
ligt goud verborgen
voor geliefde

is ze trouw
tot in de dood
mooie ogen staren mij aan

als een engel
met een geur van musk
achterlatend

zie ik haar naaktheid
door alle sluiers heen
de vrouw is vrij, van materie

de slavin
van de liefde
waakt over haar
***
ik vind dat de boerka niet verboden zal mogen worden omdat,
Je neemt de mens zoals het is, met alles erbij.
Achteraf mag je niet zeggen, dit en dat mag niet,
De andere gelovigen zijn niet losstaand van hun Heer

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Overig

Het beste antwoord

Ja hoor, wel twee! Lijkt me wel prettig dat mensen in hun vrije tijd mogen doen wat ze fijn vinden. En wie er last van heeft kijkt maar een andere kant op.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Freak.. en dat zegt een man die 's nachts een boerka draagt :P

Andere antwoorden (11)

jazeker, we hebben in Nederland godsdienstvrijheid.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik begin even met "ja" zeggen.....en dan wacht ik even op eventuele uitbreidingen op het antwoord....

Toegevoegd op 11-06-2009 19:56:06
...de vraag, bedoel ik, sorry
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Jazeker! iedereen mag dragen wat hij of zij wil...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja, ik zou niet weten waarom boerka's verboden zouden moeten worden. Sterker nog, er zijn landen waar boerka's veel meer gedragen worden, waar vrouwen eerder stemrecht hadden dan hier, dus..
Zolang mensen ook nog met petjes mogen lopen, en vrouwen er via allerlei media en andere wegen onder druk worden gezet om hoge hakken enzovoorts te dragen, vind ik die boerka's helemaal zo gek niet. "Wij" Westerlingen zien het vaak als een onderdrukkend iets, de boerka, maar in wezen zijn de bovengenoemde dingen net zo "onderdrukkend".
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
In je vrije tijd mag je dragen wat je wilt al is het je Eva/Adam kostuum.
(Democratie heeft daar toch niks mee te maken?)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja dat mag, net als naaktlopen in je eigenhuis, zou je denken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja, ik zou niet weten waarom, in je vrije tijd mag je dragen wat je wilt, al loop je de hele dag in een teddyberenpak. Op je werk is een andere zaak, maar ook weer heel erg afhankelijk van het soort werk.
Persoonlijk begrijp ik de keuze van vrouwen die er per se een willen dragen niet, maar ik zie eerlijk gezegd nog liever een Burka dan een heupbroek met een naveltruitje en bontlaarzen. Kwestie van smaak.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
In je eigen huis wel. Maar over straat niet! Omdat je niet herkenbaar bent op camera's als je wat uitspookt. Zo'n geloof is leuk hoor, maar er kan geen uitzondering gemaakt worden. Zoiezo hebben gelovige er een handje van om boven de wet te staan.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja, natuurlijk moet dat mogen! Geef eens één reden waarom niet? Ik snap bovendien niet wat democratie heeft te maken met dit onderwerp.

Overigens: Ik kom liever foto 1 tegen op straat dan foto 2!
Dus als er iets verboden zou moeten worden...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik hoop wel dat je alleen duidt op de bikini's die niet echt gezellig afkleden. Mit dikke vrouwen is in mijn ogen niks mis (al zijn deze wel erg extreem), maar ze moeten het wel een beetje smakelijker verpakken. Niet alleen dikke vrouwen trouwens ; er zijn er maar weinig die er in deze kleding echt gezellig uitzien. Lang leve de winter ;-)
Ja dat mag

maar je mag ook iets wel of niet mooi vinden, dat mag ook

dus als ze perse onder afkeurende blikken er zo bij willen lopen, ze gaan hun gang maar
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
vind jij van niet dan?!?