Wat is het nut van trefwoorden ?

Het valt mij bij heel veel vragen op dat er OF geen trefwoorden zijn ingevuld, alleen een categorie aangegeven, OF er staan trefwoorden die werkelijk slaan als K*t op Dirk.
Zo kom ik regelmatig vragen tegen waarin het hulpwerkwoord is opgegeven als trefwoord (denk doe maak zijn vind zoek heb wil)

Maar ook merk ik dat de zoekfunctie bij het geven van suggesties voor een nieuwe vraag voltooid deelwoorden opneemt, al dan niet als bijvoeglijk naamwoord. Waardoor er totaal geen verband is tussen 'hoeveel werken schreef shakespeare 'en 'werk jij je wel eens over de schreef' om maar een willekeurige te noemen.

En aangezien we geen uitgebreide zoekfunctie hebben die kan zoeken op meerdere trefwoorden, vraag ik me een beetje af wat het nut van trefwoorden is, behalve dat ze soms Zo nergens op kunnen slaan dat ze als verschijnsel an sich weer erg vermakelijk kunnen zijn.

Dienen ze een zoekfunctie ? Zie ik die dan over het hoofd, of moet die nog komen ? Of is het iets dat in de praktijk niet helemaal uitpakt zoals oorspronkelijk bedoeld ?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Overig
1.1K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Lijkt me een goeie suggestie voor de beheerder. Kan je ook bereiken via Contact. Hij krijgt het nog druk met je ;o)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Leest de beheerder het forum niet dan ?? Oeps - mea culpa - ik lees ook allang niet alles meer op mijn eigen forum en verlaat me erg op de meld-knopjes......

Antwoorden (3)

de meest gebruikte trefwoorden verschijnen links in beeld. Het is vooral nuttig bij het zoeken. Het belangrijkste bij de zoekfunctie zijn de trefwoorden als je dus wilt dat je vraag makkelijk gevonden wordt zijn trefwoorden van belang. Bovendien kan iedereen in een oogopslag zien waar de vraag over gaat. (voor de erg luie gebruiker) ;-)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Geen nut... nog nimmer gebruikt... voor mij is het nut dus=0
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Trefwoorden gebruiken is gezond want het leert je cascadedenken ,dwz denken in categorien van hoofdcategorie naar een lager niveau .Elke bibliothecaris kan je over trefwoorden een dag les geven.Dus het nut is : tijdwinstbij het opzoeken en bij databeheer statistieken opzetten.