Liefde..

Ik snap er helemaal niets meer van.. Soms denk ik dat het niet voor mij is weggelegd.
Het doet pijn, het maakt je onzeker maar aan de andere kant word je er vreselijk gelukkig van.

In het begin heb je vlinders. Heel veel vlinders, die je krijgt van de gene op wie je verliefd bent. Word je liefde beantwoordt dan komen er steeds meer vlinders en die leggen eitjes daar komen rupsen uit.

Die rupsen knagen een beetje aan je hart want ze moeten groeien die gaatjes worden dan opgevuld met coconnetjes..

Die coconnetjes kunnen alleen geopend worden door een vlinder van iemand anders (degene die jou liefde geeft) maar als je liefde niet genoeg beantwoord wordt, sterven de vlindertjes en de rupsjes knagen heel veel stukjes hart weg en zijn er niet genoeg coconnetjes om die gaten te vullen..
Die gaatjes maken je ongelukkig en onzeker want je weet niet of ze ooit nog dicht gaan..

Soms is het zo erg dat je moet huilen omdat het pijn doet en dan denk je laat maar ik ga wel nieuwe vlinders zoeken die mijn liefde wel kan en wil beantwoorden.

Eén probleem, die vlinders hebben andere kleuren dan de vorige vlinders en soms lukt het dan niet om de coconnetjes tot leven te wekken.. Ze zijn te lang alleen geweest..

Na een tijdje barsten de coconnetjes en er komen weer nieuwe rupsjes uit, dan kunnen je weer nieuwe vlindertjes in je hart toelaten maar er zullen altijd een paar krasjes zitten, in de binnenkant van je hart….

Liefde kan je gelukkig maken maar Liefde is ook iets wat je het meeste pijn kan doen..

Ik heb weer een hele lap tekst getypt zie ik maar dit is wat ik voel als ik aan liefde denk.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wauw!!

Andere antwoorden (8)

Ik werd heel onzeker. Ik heb zelfs een abonnement op de sportschool genomen, kon amper een gesprek voeren met degeen waarop ik verliefd was.
Zo heb ik uiteindelijk wel 2 maanden lopen "aanklooien", totdat ze voor me neus met een ander ging zoenen (en ze wist dat ik daar stond, en haar leuk vond...).
Het waren wel zeker de 2 mooiste maanden van 't vorige jaar.

Toegevoegd op 11-06-2009 16:04:00
Oftewel koester dit moment!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je denkt dat je alles aankan.
Je bent blij, vrolijk
Je kijkt op een andere manier tegen de wereld aan.
Alleen soms vergeet ik mijn vrienden en ga ik alleen maar achter dat meisje aan,haha. en alle gesprekken die ik voer gaan dan meestal over diegene.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Een verheven,groot , intiem gevoel dat alles in je wereld juist is, waar is, goed is, geen vrees, geen angst, zekerheid, kalmte, verbondenheid.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Geluk en warmte. Het gevoel dat je speciaal bent voor iemand, en andersom. Als ik liefde voel is dat heel intens. Gedachten gaan altijd weer zijn kant uit. Het is voor mij 't mooiste en diepste gevoel wat er is, en zeker wanneer het beantwoord wordt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Liefde , 'gewoon' echte liefde, dus na die onzekere periode van verliefdheid en ook veel breder dan ook alleen voor een partner, geeft je een basaal gevoel van veiligheid en vertrouwen, intimiteit, volledig jezelf kunnen zijn, bij de enige personen in wiens gezelschap je toch je privacy hebt, je helemaal vrij kunt voelen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Rieneke1
14 jaar geleden
mooi gezegd marleen!
Onzekerheid, soms angst...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Liefde heeft geen gevoel, het is een manier van zijn... En die manier van zijn die trekt alles en iedereen aan... Bij liefde wil je samen zijn, mee versmelten, in drijven, in verwijlen... Dat is liefde... Dat is één zijn...

En als je denkt of voelt dat het anders is, dan is het geen liefde... Liefde is niet dat wat twee mensen intiem samen hebben, met de daarbij behorende standjes... Dat is het niet...
Dat is verlangen, dat is exploitatie van de ander...

Liefde vraagt niets en is altijd daar... Liefde is onvoorwaardelijk...

En dat gevoel is liefde, onvoorwaardelijke liefde... Je hebt het of je bent het, maar het is nooit half half...

En die liefde waar ik het over heb, dat is WWWWOOOOWWWW...