Hoe weet een weerstation dat het gaat regenen, of dat de zon gaat schijnen?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Overig
1.7K

Het beste antwoord

Het reageert op de luchtdruk : bij lage druk zal het wat onrustig weer zijn, omdat vanaf de gebieden met hoge druk de stroming naar het lage druk gebied toegaat, en daar kunnen dan buien of regen inzitten, vooral als die stroming over de zee gaat en veel luchtvochtigheid kan opnemen. Als het een heel diep lagedrukgebied is, zal die stroming heel snel zijn, dus storm of harde wind. Een hogedrukgebied in je omgeving maakt, dat het rustig weer zal zijn, warm en helder in de zomer, of vrieskoud en helder in de winter.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Het reageert op de luchtvochtigheid... Is de lucht droog dan voorspelt dat ding mooi weer... En andersom, slecht weer bij hoge luchtvochtigheid...