Is de kwaliteit van de kleding in winkels incl schoenen slecht te noemen?

ik vind al die boetiekjes neem Scheveningen
flut
teveel plastiek schoenen. Wat een afgang

er zijn teveel winkels met flutkleding gevalletjes, gebaseerd op dunne vrouwen, het hoort bij Islamitisch Nederland natuurlijk zijn er dure merk winkels.

Rotzooi! in de winkels.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Overig

Het beste antwoord

Ik vind het allerbelabberdst met de kleding en de schoenen... Ik kan nooit iets leuks vinden al loop ik stad en land af...
Kwaliteit is niets, de prijs veel te hoog, allemaal niets, niets...

Voor mij een straf om te gaan winkelen...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

Ehm, ligt eraan waar je je schoenen/kleding koopt. Als je alles bij de wibra haalt zul je snel ontevreden zijn denk ik.

Mijn kwaliteit kleren en schoenen zijn prima, niks over te klagen.

Toegevoegd op 11-06-2009 12:52:26
Nu ik wat langer nadenk, niet altijd. Maar de service was wel goed.

Maand geleden Hugo Boss schoenen gekocht, na 2 weken was van mijn rechterschoen de buitenkant losgeraakt van de zool. Maarja terug naar de winkel. Wel gelijk een nieuw paar gekregen. "productie foutje"
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik geef niet aan al mijn kleding en schoenen evenveel geld uit. Dus wanneer ik zin heb in een plastic sandaaltje of slipper voor de zomer, zie ik hier het bezwaar niet van in. Voor kindervoeten vind ik kwaliteit belangrijk. Zolang ik niet de hele dag op torenhoge naaldhakken loop voldoet een 'plastic' schoen prima in mijn visie.

Het is maar net hoe dik je portemonnee is, hoeveel je eraan kunt en wilt uitgeven. Kwaliteit is overal, maar heeft wel een prijskaartje.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Scheveningen is denk ik niet echt een goed voorbeeld, mensen die het daar kopen hebben het snel nodig. Maar over het algemeen heerst er een wegwerpcultuur. Niet alleen bij kleding; kijk bijvoorbeeld naar de mobieltjes, die zijn gemaakt om precies het abonnement mee te gaan zodat je daarna weer een nieuwe neemt met een nieuw abonnement. Hetzelfde met kleren; kopen, kopen, kopen. Er wordt uitgegaan dat mensen elk jaar een nieuwe garderobe willen hebben dus kan de kwaliteit terug om het goedkoper te maken. Ik heb in geen jaren kleren gekocht (behalve schoenen), ik heb een sonim gsm, die is gemaakt om nooit meer stuk te gaan. Het is een gestimuleerde geldverspilling om de economie draaiende te houden. Het is vervelend, maar het alternatief is ondenkbaar.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
In Scheveningen heb je toeristenwinkeltjes, dat is sowieso een heel apart slag. Over de hele wereld heb je plastic schoentjes en overpriced goedkop gemaakte kleding in dat soort winkeltjes. Heeft niets te maken met de islam.

En in de rest van Nederland heb je heus wel keuze anders dan flut en duur merk. Kwestie van prijs-kwaliteitsvergelijking, net als bij alles wat je koopt.

Ik zie het probleem niet. Ik zie sowieso geen vraag, alleen een stelling die vermomd is als vraag.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hoe slechter het gaat met de economie, hoe lager de kwaliteit van de meeste goederen in de winkels wordt.
Mensen klagen altijd maar over de prijs en de winkelier lost dit op door goedkoper in te kopen, hetgeen tegenwoordig heel gemakkelijk is omdat van elk product wel iets te vinden is uit een goedkoop productieland.
Slimme merken laten daar immers ook alles produceren.
(McGregor, Gaastra, Tommy Hilfiger, Polo, en vele, vele anderen).
Echte kwalitiet moet je tegenwoordig met een vergrootglas gaan zoeken, maar is er -gelukkig- nog steeds, en heeft (in tegenstelling met wat de gemiddelde consument denkt) niets met merknamen te maken.

(Iemand die meer dan veertig jaar in de kwaliteitsmode zit)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
In deze wegwerpmaatschappij, waar mensen niet eens één heel seizoen doen met een kledingstuk en het liefst hun spullen en kleren nog net niet gratis willen hebben, is het natuurlijk geen wonder dat de kwaliteit enigszins te wensen over kan laten.
Maar voor prijzen die vergelijkbaar zijn met wat je in de jaren 50 uitgaf aan kleding, heb je fantastische topkwaliteit maatkleding en schoenen. Dan zul je er echter ook weer net zo lang mee moeten doen, want dat hakt flink in je budget natuurlijk.

De link met Islamitisch (??) Nederland slaat als Aarde op Hemel en als Zee op Zielen, sorry.....de meeste Islamitische vrouwen die ik ken dragen overigens in de regel een betere kwaliteit kleding dan ik in veel winkels zie hangen. ook omdat ze er nogal hoge eisen aan stellen - het zijn voornamelijk de niet-islamitische medelanders die ik in de wat ordinaire markt-niemendalletjes zie lopen.