Het Air France toestel heeft geen tijd gehad s.o.s. uit te zenden. Waarom horen we niets over een event. (bom)aanslag?

Bij elk ongeluk wordt er over een aanslag gespeculeerd, hier heb ik niks over gehoord. Of heb ik iets gemist?

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Als er een eventuele aanslag zou geweest zijn, wordt die opgeeist door één of andere groepering, wat hier het geval niet is.De meest voor de hand liggende hypothese was de 24 automatische foutmeldingen van het vliegtuig terwijl het zich op dat moment op 30000 voet in een hevig onweer bevond met naar alle waarschijnlijkheid een extra ballast op de vleugels van 5 ton ijs.

Dat wordt nog geheim gehouden... tot het vaststaat of tot het ontkracht wordt... Speculeren is wereldwijd te gevaarlijk, dus ze gaan er gelukkig omzichtig mee om... Ik ben blij met de terughoudendheid hieromtrent...

Als bijv. door een blikseminslag de apparatuur uitvalt, kan je ook geen SOS uitzenden. Het is gewoon nog speculeren hoor, momenteel.

Aangezien het vliegtuig niet is gevonden en de zwarte doos evenmin is er niks zinnigs te zeggen over de oorzaak van de crash. Omdat de autoriteiten niet zo maar wat dingen uit hun duim gaan verzinnen gaan ze verder niet in op geruchten en speculaties.

Ik heb al wel op meerdere internetsites gelezen dat het om een bomaanslag zou kunnen gaan. Maar dat is maar speculeren.

Mensen speculeren meteen, en ook bij dit ongeluk is dat het geval. Het is en blijft echter een ongeluk tot het tegendeel is bewezen. Daarom is onder andere het vinden van de zwarte doos zo van belang (zie andere vraag hier op GV).

Waarom wij daar niets over horen............ De waarheid zal inslaan als een bom!

Ja, je hebt iets gemist. Bij onder meer het televisieprogramma Knevel en Van den Brink is op 10 juni 2009 al gesproken over een mogelijke bomaanslag. Een van de gasten was Arnold Burlage, luchtvaartjournalist. Zie http://player.omroep.nl/?aflID=9617297 .

Bronnen:
http://player.omroep.nl/?aflID=9617297

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord op die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100