mijn ex heeft een postadres en wil toch dat mijn kinderen bij hem ingeschreven worden, is dit mogelijk?

Hij is niet getrouwd, en het koophuis van hem en zijn vriendin staat op háár naam. Mijn kinderen zijn de ene helft van de week bij hem en de andere bij mij. Nu is het toegewezen door de rechtbank dat de kinderbijslag- en alle toeslagen naar haar gaan. Kan dit dan zo maar? Hij woont daar dus wel, maar niet officieel en heeft problemen met het FIOD en de belastingdienst.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Overig
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
begrijp ik nou goed dat de kinderbijslag naar de vriendin van je ex gaan? Want dat vind ik erg vreemd.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja, dat klopt. Jeugdzorg is van mening dat de vader daar woont omdat ze hem daar op verschillende tijdstippen en data gezien hebben en dat is dus ook zo. Maar officieel woont hij daar niet en heeft hij dus enkel een postadres. Toch heeft de rechtbank besloten ( naar het oordeel van jeugdzorg) dat de kinderbijslag, enz. daar naartoe gaan. Alleen komt het dan op rekening van zijn vriendin. Ik vind het zelf ook allemaal niet kloppen. Hij houdt zich schuil voor het FIOD en de belastingdienst, maar blijkbaar heeft Jeugdzorg en andere instanties daar geen boodschap aan. Onbegrijpelijk. Hij heeft schulden en al eens eerder de bankrekening van mijn kinderen leeggehaald. Daarom ben ik zo bang dat het geld niet aan mijn kinderen gegeven zal worden terwijl ze bij mij hun kinderbijslag sparen voor later.

Antwoorden (1)

nee want als je dat doet heb je een nog slechte indruk wat je al had.