Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Wat betekent "Inschrijven niet mogelijk"?

Hi, ik ben op zoek naar een kamer en er staat heel vaak in advertenties "Inschrijven niet mogelijk". Betekend dat inschrijven bij de gemeente? Maar het zou de verhuurder toch niet moeten schelen of ik me bij de gemeente inschrijv of niet?? Ik snap het niet, hulp alstublieft!

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Overig
13.9K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Dat betekent inderdaad dat je je niet op dat adres bij de gemeente mag inschrijven.

Een reden daarvoor kan zijn dat de verhuurder gewoon geen zin heeft in post en gedonder op dat adres (soms vanwege nare ervaringen met deurwaarders enzo).

Of dat de kamer zich in een huurhuis bevindt waarvan de aanbieder die kamer helemaal niet mag (onder-)verhuren, en daar dus geen officieel tintje aan wil geven. Een indicatie van zo'n geval zou bijvoorbeeld zijn als de huur contant betaald moet worden.

Of de verhuurder mag er wel verhuren, maar geeft niet alles op aan de belastingdienst - dan wil hij ook om die reden geen officieel gedoe.

Toegevoegd na 4 minuten:
om echt zeker te weten wat ermee bedoeld wordt kun je het natuurlijk ook vragen aan die adverteerder - het kan namelijk best zo zijn dat de één doelt op inschrijven bij de gemeente en de ander op inschrijven als doorstromer m.b.t. woningcorporaties.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Dat betekent, dat je naar de kennismakingsavond voor de kamer moet gaan. Je spreekt dan met de huidige bewoners in het bijzijn van alle andere gegadigden en daarna beslissen de bewoners wie de kamer krijgt.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
het kan er mee te maken hebben dat je ingeschreven moet staan bij een woningcorporatie, ik heb zelf sinds 1 januari een kamer in groningen en dit had ik binnen 2 weken via een bemiddelaar. verder kan je via kamernet of dergelijke sites vaak mooie kamers vinden, het enige nadeel daarvan is dat je moet hospiteren daarvoor. ik adviseer een bemiddelaar die regelt ook het een en ander voor je
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding